خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیته ملی پیشگیری از خشونت عنوان کرد:

تشکیل کارگروهی برای حمایت از قربانیان خشونت

کد خبر : ۳۱۹۹۵۲

دبیر کمیته ملی پیشگیری از خشونت گفت: ضروری است؛ برای حمایت از قربانیان خشونت کارگروهی تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  صابری ظفرقندی دبیر کمیته ملی پیشگیری از خشونت در جلسه‌ای که صبح امروز در خصوص پیشگیری از خشونت تشکیل شد؛ گفت: خوشبختانه خشونت در تمام سطوح کشور یک دغدغه است و در سنوات گذشته اقدامات زیادی  در این حوزه انجام شده است هر چند که بسیاری از این اقدامات هم‌پوشانی داشته یا نیمه تمام مانده است.

 وی با تاکید بر اینکه خشونت‌های پنهان آسیب‌رسان‌تر از خشونت‌های آشکار است افزود: طلاق عاطفی‌، محرومیت‌هایی که بر خانواده‌ها اعمال می‌شود، خشونت علیه زنان، توهین و تهدید از جمله خشونت‌های پنهان هستند که عاقبت‌شان بزه است.

 صابری ظفرقندی با تصریح بر اینکه برخی ازدواج‌های اجباری نیز می‌تواند منجر به خشونت شود ادامه داد: در سال 93 به دانشکده علوم رفتاری ماموریتی مبنی بر پایش طرح پیشگیری از خشونت با سلاح سرد در استان اردبیل و پایش طرح پیشگیری از خشونت در نزاع در استان چهارمحال و بختیاری محول شد که متاسفانه شرایط اقدام علمی در این خصوص فراهم نبود.

دبیر کمیته ملی پیشگیری از خشونت در خصوص  خشونت علیه زنان تاکید کرد: دستگاه‌های مختلفی در خصوص پیشگیری از خشونت نقش دارند که وزارت بهداشت نیز در رابطه با خشونت علیه زنان وظایفی را بر عهده دارد.

وی هدف کمیته ملی پیشگیری از خشونت را فراهم کردن بستر علمی  و استفاده از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی در راستای پیشگیری از خشونت خواند و اظهار کرد: پیشگیری از خشونت‌های خانگی بدون حضور فعالانه قوه قضاییه، بهزیستی و نیروی انتظامی پیش نمی‌رود و ضروری است کارشناسان حوزه دینی و علمی هم  در این خصوص اقدام کنند.

صابری ظفرقندی تاکید کرد: ضروری است کارگروه پیشگیری از خشونت با سلاح سرد در استان‌هایی که درگیر این موضوع هستند و نیز کارگروه پیشگیری از قتل و نزاع جمعی در استان‌های درگیر ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری حرف اول را در حوزه امنیت می‌زند بیان کرد: همچین باید کارگروهی در خصوص حمایت از قربانیان خشونت تشکیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز