خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با ایلنا:

قاچاقچیان دارو از ما جلوتر هستند/ برای جمع‌آوری داروهای قاچاق در ناصر خسرو درخواستی نداشته‌ایم

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان غذا و دارو درباره نظر وزارت بهداشت برای جمع‌آوری دارو‌های قاچاق از ناصر خسرو، گفت: ما به عنوان وزارت بهداشت مجاز به ورود به اماکن نیستیم و از همکاری و همراهی پلیس در این باره استقبال می‌کنیم و درخواست آن را می‌دهیم.

اکبر عبدالهی اصل در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره فروش دارو‌های بدون مجوز در داروخانه‌ها گفت: نکته اول این است که ما هر کاری برای جلوگیری‌ از قاچاق دارو انجام می‌دهیم، متاسفانه قاچاقچیان از ما جلوتر هستند.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت نمی‌تواند؛ جلوی قاچاق دارو را بگیرد، گفت: برای کاهش ورود دارو به کشور، بحث رهگیری دارو در دو سال اخیر مورد توجه سازمان غذا و دارو قرار گرفت تا مشخص شود  کدام فرآورده از کانال رسمی وارد کشور شده و کدام فرآورده از کانال غیررسمی به کشور وارد می‌شود.

عبدالهی اصل خاطرنشان کرد: الان متوجه شدیم به دلیل اینکه نظارت و کنترل ما از روی جعبه دارو‌ها انجام می‌شود، متخلفان دارو را از جعبه خود خارج کرده و در جعبه‌های دیگر یا بدون جعبه به فروش می‌رسانند.

وی افزود: ما بارها بیان کردیم و باز هم بر همین موضوع تاکید می‌کنیم که افراد از داروی‌ قاچاق استفاده نکنند و فقط داروی اصلی با برچسب دو بعدی که مورد تایید است، مصرف کنند.

عبدالهی اصل گفت: درصد زیادی از مکمل‌های موجود در بازار قاچاق است، البته در حوزه دارو شاهد قاچاق کمتری هستیم.

وی همچنین درباره درخواست سازمان غذا و دارو از نیروی انتظامی برای جمع‌آوری فروش دارو‌های قاچاق در ناصر خسرو و سامان دادن به این منطقه با توجه به اعلام آمادگی نیروی انتظامی، گفت: ما مشکلی بابت این موضوع نداریم و هر جایی که نیروی انتظامی خارج از داروخانه داروی قاچاق را ضبط کند، استقبال می‌کنیم.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو ادامه داد: ما به عنوان وزارت بهداشت مجاز به ورود به اماکن نیستیم، از همین رو از چنین همکاری و همراهی استقبال می‌کنیم و درخواست آن را می‌دهیم.

کد خبر : ۳۱۴۳۴۰