خبرگزاری کار ایران

نماینده کهکیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها:

حتی یک دلار در حوزه صنایع مولد و پایین‌دستی در کهکلیویه سرمایه‌گذاری نشد

نماینده کهکیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها گفت: بر اثر خشکسالی‌های متوالی بخش کثیری از اراضی کشاورزی استان کهکیلویه و بویراحمد رنگ و بوی زراعت و کشاورزی را به خود ندیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دبیقی نماینده استان کهکیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور امروز خود گفت: من از خطه‌ای با شما سخن می‌گویم که قریب به 20 درصد از منابع نفت و گاز کشور را تامین می کند ولی بسیاری از مسئولان بلندپایه مملکتی نام و جایگاه آن را بر روی نقشه ایران زمین نمی‌دانند.

وی ادامه داد: بیراهه نگفته‌ام اگر بگویم به رغم وجود ذخایر عظیم نفت و گاز تاکنون حتی یک دلار نیز در حوزه صنایع مولد و پایین‌دستی در این استان سرمایه‌گذاری نشده است.

دبیقی با بیان اینکه براساس آمار و استنادات موجود بخش عظیمی از منابع آب جنوب کشور متعلق به استان کهکیلویه و بویراحمد است اظهار کرد: این در حالی است که قریب به 10 سال است که بر اثر خشکسالی‌های متوالی بخش کثیری از اراضی مرغوب آبی کشاورزی این استان رنگ و بوی زراعت و باروری کشاورزی را به خود ندیده است.

وی اضافه کرد: چگونه در باور انسان‌های آزاده و منصف می‌گنجد این قصه دراماتیک تلخ که آب‌ را در پشت سدهای این استان از قبیل سد کوثر و سد مارون نگه می دارند و به دورترین نقاط کشور منتقل می‌کنند در حالی که زمین‌های کشاورزی این استان خشک و مردمانش در تابستان گرم 50 درجه له‌له زده و تشنه‌اند.

نماینده کرمانشاه تاکید کرد: نفت را انتقال می‌دهند و مردم این استان حتی از نعمت آلایندگی آن بی‌بهره‌اند و سال‌هاست که مردمان همیشه قانع این دیار چشم انتظار افتتاح پتروشیمی‌های گچساران و دهدشت نشسته اند. لذا از دولتمردان عزیز به نیابت از مردم شریف کهکیلویه و بویراحمد تقاضا می‌کنم که نسبت به احقاق حق این مردم انقلابی و ولایتمدار اقدام کنید.

 

کد خبر : ۳۱۱۶۱۸