خبرگزاری کار ایران

مرگ یک جوان در درگیری خیابان قیام

asdasd
کد خبر : ۳۱۰۷۸۹

عوامل یک نزاع دسته جمعی در خیابان قیام که طی آن یک نفر به دلیل اصابت ضربات متعدد قمه و شمشیر به قتل رسیده بود، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا، در مورخه ۲ مهر ۹۴ فردی با مراجعه به کلانتری ۱۱۶ مولوی اعلام داشت که فرزندش بنام محسن ۲۴ساله، در خیابان ری - روبروی پارک کوثر در درگیری با چند جوان، بر اثر ضربات قمه و چاقو مصدوم و به بیمارستان منتقل شده اما با وجود اقدامات درمانی و بر اثر شدت جراحت وارده فوت کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با مراجعه به محل درگیری به تحقیق از شاهدان صحنه درگیری پرداختند؛ تعدادی از اهالی و کسبه محل در اظهارات خود عنوان کردند که جوانی قد بلند- مقتول- با چند جوان دیگر درگیر شده بود و در حالیکه هر دو طرف سلاح سرد- شمشیر و قمه- همراه خود داشتند، ضرباتی را به سمت یکدیگر پرتاب کردند که در این بین مقتول مورد اصابت چندین ضربه از ناحیه سینه، سر و بازو قرار گرفت و ضاربان نیز پس از آن به سرعت از محل متواری شدند.

در ادامه تحقیقات و با شناسایی تعدادی از مراکز تجاری محل درگیری که مجهز به دوربین‌های مداربسته بودند، تصاویر زمان درگیری از این دوربین‌های استخراج و مورد بازبینی قرار گرفت.

با بدست آمدن تصاویر درگیری، تصاویر پنج جوان ضارب توسط اهالی و کسبه محل مورد شناسایی قرار گرفت و مشخص شد که تمامی آن‌ها ساکن منطقه امامزاده یحیی هستند.

با شناسایی سجاد (هادی)، سلیم، حمید، اسماعیل (هر چهار نفر ۱۸ الی ۱۹ ساله) و سعید (۲۷ ساله)، کارآگاهان به محل سکونت آن‌ها مراجعه و در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که هر ۵ نفر آن‌ها از بستگان نزدیک یکدیگر بوده و همگی آن‌ها نیز پس از ارتکاب جنایت، از محل سکونت خود متواری شدند.

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان به آموزش و مشاوره خانواده متهمان پرداخته تا در خصوص معرفی متهمان به پلیس با آن‌ها همکاری نمایند.

سرانجام با ارائه مشاوره‌های لازم از سوی کارآگاهان، ابتدا سعید در مورخه ۵ مهر ۹۴ به اداره دهم پلیس آگاهی مراجعه و خود را به کارآگاهان معرفی کرد و در مورخه ۶ مهر ۹۴، سجاد (هادی) و سلیم و نهایتاً در ۸ و ۱۱ مهر نیز اسماعیل و حمید خود را به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ معرفی کردند.

در تحقیقات از متهمان مشخص شد چندی پیش یکی از جوانان منطقه امامزاده یحیی بنام بهنام برای یکی از بستگان یکی از متهمان (سلیم) ایجاد مزاحمت کرده و سلیم با اطلاع از موضوع به سراغ بهنام رفته و با او درگیر شده است؛ در ادامه، بهنام پس از درگیری اولیه با سلیم نزد یکی از دوستانش بنام محسن (مقتول) رفته و از وی درخواست کمک می‌کند که محسن نیز به طرفداری از بهنام با سلیم درگیر و او را با ضربه چاقو از ناحیه دست مجروح می‌کند.

با ادامه درگیری، سلیم طی تماس تلفنی با تعدادی از بستگان خود موضوع درگیری با محسن و مجروح شدن خود از ناحیه دست را با آن‌ها در میان گذاشته که چهار متهم دیگر پرونده نیز با اطلاع از محل حضور سلیم و مقتول با شمشیر و قمه به محل درگیری رفته و طی یک نزاع دسته جمعی، محسن را از ناحیه سینه، سر، بازو، دست و پا مورد اصابت ضربات متعدد قمه و شمشیر قرار داده و از محل متواری می‌شوند.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: متهمان پرونده در اظهارات اولیه تلاش داشتند تا اظهاراتی خلاف واقع را بیان و خود را در این جنایت بیگناه معرفی کنند اما با توجه به مستندات بدست آمده (تصاویر دوربین‌های مداربسته)، هر پنج متهم صراحتا به مشارکت در درگیری منجر به جنایت اعتراف کرده‌اند.

سرهنگ آریا حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اعتراف مته‌مان به مشارکت در درگیری منجر به جنایت و مستندات پرونده، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شد و تمامی مته‌مان جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز