خبرگزاری کار ایران

همزمان با روز جهانی کودک جلسه شورای ساماندهی کودکان خیابانی برگزار می‌شود

مدیر کل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همزمان با روز جهانی کودک سومین جلسه شورای ساماندهی کودکان خیابانی به ریاست دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، روزبه کردونی با اشاره به اینکه موضوع حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان در حوزه های مختلفت آموزشی، بیمه ای، بهداشتی و حقوقی در دولت تدبیر و امید به ویژه در وزارت تعاون، کار و فاه اجتماعی به صورت جدی پیگیری شده است، گفت: در حالی که این شورا به عنوان عالی ترین مرجع برای ایجاد هماهنگی در سیاستگذاری، نظارت و اجرای برنامه های مرتبط با کودکان به مدت 8 سال تعطیل بوده است با شروع به کار دولت تدبیر و امید با تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت مجدد خود را آغاز کرد که هم در سطح ملی و هم در سطح منطقه ای جلسات و تصمیمات منطقه ای متعددی را در راستای حمایت اجتماعی از کودکان در معرض آسیب اتخاذ کرده است.

 وی افزود: در جلسه آتی شورا موضوعات مرتبط با کودکان کار و خیابان بررسی خواهد شد.

مدیر کل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دستگاه های عضو شورا شامل سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، نیروی انتظامی،سازمان تامین اجتماعی،سازمان بیمه سلامت،شهرداری تهران، آموزش و پرورش،وزارت دادگستری و مرجع ملی کودک،جمعیت هلال احمر و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می باشند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این اعضا ، برای جلسه آتی از نمایندگان سازمان مدیریت، قوه قضاییه، وزارت کشور ، ستاد مبارزه با مواد مخدر و شورای شهر تهران نیز  برای شرکت در جلسه دعوت به عمل آمده است.

کردونی همچنین تاکید کرد : برای اولین بار از نمایندگان  موسسات غیر دولتی فعال در حوزه کودکان نیز برای شرکت در جلسه و ارائه نقطه نظرات فعالین مدنی دعوت به عمل آمده است.

مدیر کل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: با فعال شدن این شورا در دو سال گذشته هماهنگی بین دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط هم در سطح افقی و هم درسطح عمودی افزایش یافته است و این امیدواری وجود دارد با افزایش هم افزایی دستگاه‌های مرتبط حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان ارتقا یابد .

 

کد خبر : ۳۱۰۷۷۷