خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان حج و زیارت:

انتقال پیکر جان‌باختگان فاجعه منا با سرعتی منطقی انجام می‌شود

رییس سازمان حج و زیارت گفت: کار انتقال پیکر زائران ایرانی جان باخته فاجعه منا با سرعت منطقی و خوبی از عربستان به کشورمان در حال انجام است.

به گزارش ایلنا، سعید اوحدی با اعلام این مطلب افزود: مسوولان کشورمان اقدامات لازم را برای انتقال پیکر زائران ایرانی جان باخته در فاجعه منا به کشورمان انجام داده‌اند و اکنون تمام تلاشمان این است که در انتقال اجساد جان باختگان این فاجعه بزرگ تسریع شود.

وی تصریح کرد: تمامی تلاش بعثه مقام معظم رهبری این است که حتی یک نفر از این افراد را در عربستان جا نگذاریم و همه پیکر‌ها به کشور ایران بازگردانده شود.

اوحدی تاکید کرد: کشور عربستان حق دفن پیکرهای زائران جان باخته ایرانی در این کشور را ندارد، مگر آنکه خانواده‌های جان باختگان رضایت خود را برای خاکسپاری عزیزانشان در مکه مکرمه اعلام کنند.

وی افزود: تاکنون پیکر هشت نفر از این عزیزان در مکه به خاک سپرده شده است.

رییس سازمان حج و زیارت ادامه داد: تلاش می‌کنیم تمامی جان باختگان این فاجعه به کشور بازگردند تا از نگرانی خانواده‌های این عزیزان کاسته شود و همچنین تلاش خود را برای شناسایی دیگر زائران ایرانی که تاکنون هویتشان مشخص نشده است، انجام می‌دهیم.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه آمار زائران جان باخته در فاجعه منا ۴۶۴ نفر هستند، افزود: اجساد موجود در ۲۰ کانتینر نیز در عربستان تخلیه شده است که ما اکنون بدنبال شناسایی زائران کشورمان هستیم که تاکنون کار تشخیص هویت آن‌ها انجام نشده است.

اوحدی با بیان اینکه روند تشریفات اداری برای زائران جان باخته حل شده است، افزود: دسترسی عوامل و تیم‌های تخصصی ما برای شناسایی پیکرهای زائران در حال انجام است.

براساس آمار از مجموع ۴۶۴ زائر ایرانی جان باخته در فاجعه منا تاکنون پیکر ۲۱۸ زائر در هفته جاری به کشور ایران انتقال داده شده است.

کد خبر : ۳۱۰۶۴۹