خبرگزاری کار ایران

با حضور اقشار مردم و مسئولان؛

مراسم تشییع پیکرهای جانباختگان منا در تهران برگزار شد+تصاویر

مراسم تشییع پیکر جان‌باختگان فاجعه منا از ساعت ۹:۳۰ صبح امروز (۱۲ مهر) از مقابل دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مراسم تشییع پیکر جان‌باختگان فاجعه منا از مقابل دانشگاه تهران آغاز شد.

پس از اعلام رسمی هیات دولت مبنی بر اعلام زمان مراسم تشییع پیکر جانباختگان ملت داغدار و عزادار از ساعت ۹:۳۰ صبح از دانشگاه تهران، پیکر ۷ تن از جانباختگان فاجعه منا که متعلق به تهران هستند؛ از مقابل دانشگاه تهران تشییع می‌شود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در پی جان‌باختن حجاج ایرانی در فاجعه منا از ملت ایران اسلامی دعوت کرد از ساعت ۹:۳۰ صبح امروز (۱۲ مهر) از دانشگاه تهران، با حضور حماسی، پرشور و گسترده خود پیکرهای مطهر جان‌باختگان فاجعه منا را روی دستان خود، با آه و اشک و ماتم و قلوبی شکسته از این داغ گران و مملو از خشم آل سعود تا دیار حق و دیدار رب کریم تشییع کنند.

حفاظت و عبور و مرور این مراسم مشترکا به عهده نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. ماموران انتظامی جهت تسهیل عبور و مرور مردم شرکت‌کننده در این مراسم خیابان‌های منتهی به میدان انقلاب و چهارراه ولیعصر را مسدود کرده‌اند و فقط عابران پیاده حق عبور و مرور دارند.

در مراسم تشییع، ابتدا سخنرانی کوتاهی از یکی از شخصیت‌های کشوری پیش‌بینی شده و سپس پیکر‌ها به طرف چهارراه ولیعصر و چهار راه کالج تشییع می‌شود.

پیکر یکی از جان‌باختگان براساس درخواست پدرش که می‌خواهد در قطعه شهدای امامزاده پنج تن شرق تهران به خاک سپرده شود به آنجا منتقل می‌شود و شش پیکر مطهر دیگر براساس مجوز مقام معظم رهبری در قطعه شهدای بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می‌شوند.

عصر امروز مراسم گرامیداشت جان‌باختگان، از سوی مقام معظم رهبری «مدظله العالی» از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰ در حسینیه امام خمینی (ره) و همزمان در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در شهر خون و قیام، قم و همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

تا این لحظه حجت‌الاسلام دعایی؛ آیت‌الله جنتی؛ حجت الاسلام آل هاشم؛ سیدمحمد حسینی وزیر سابق ارشاد؛ اسدالله بادامچیان؛ آل هاشم رئیس عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش؛ محمدنبی حبیبی؛ حجت‌الاسلام ری‌شهری؛ عباس جدیدی؛ سیدرضا اکرمی؛ محمدرضا عارف، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران؛ جمعی از نمایندگان و سران کشوری و لشکری و سردار صفوی در مراسم حاضر شده‌اند.

این مراسم با حضور جمعیت زیادی از مردم تهران در دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف و قرائت قرآن کریم آغاز شد. پس از آن جمعیت شروع به عزاداری و سینه‌زنی کرد.

برخی از خانواده‌های جان‌باختگان نیز با آگهی‌های ترحیم عزای خانواده خود در این مراسم حضور پیدا کرده بودند.

افراد حاضر در مراسم تشییع پیکر حادثه منا رحیم صفوی، محمدرضا عارف، حسینی وزیر سابق ارشاد، بادامچیان، دعایی، دولت‌آبادی قوه قضاییه هستند.

لحظاتی پیش نیز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مراسم حضور پیدا کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بدو ورود با استقبال حضار مواجه شد و در کنار آیت‌الله موحدی کرمانی در صف اول و در کنار عبدان مطرح این شهدا قرار گرفت.

در این مراسم پیکر 8 نفر از شهدای حادثه منا تشییع شد. پیکر مطهر این عزیزان ابتدا از صحن نماز جمعه روی دست مسئولان تا درب دانشگاه تهران و سپس مردم شهیدپرور و عزادار به سمتِ آمبولانس‌هایی که به همین منظور در کنار دانشگاه تهران حاضر شده بود؛ تشییع شد. سپس گروه موزیک ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ مارش عزا را نواخت و بعد از آن؛ در طول مسیر نوای دمام و سنج خوزستانی نواخته شد.

مطابق برنامه اعلام شده قرار است بدن‌ها مطهر شهدای منا تا معراج‌الشهدا در خیابان بهشت تشییع شود.

کد خبر : ۳۱۰۲۱۴