خبرگزاری کار ایران

از سوی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها مطرح شد؛

درخواست تسهیل حضور دانشجویان کم‌بضاعت در عتبات عالیات

asdasd
کد خبر : ۳۰۶۵۲۹

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به ویژگی خاص نجف به ایجاد رابطه عمیق میان دانشجویان با امر ولایت پس از زیارت امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و گفت: جرقه‌هایی که پس از این زیارت در ذهن دانشگاهیان زده می شود به گره خوردن آنان با ولایت می‌انجامد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، حجت الاسلام والمسلمین فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و رضا همدانی نماینده این ستاد در کشور عراق با حضور در بعثه مقام معظم رهبری در نجف از زحمات حجت الاسلام والمسلمین احسانی و همکارانشان در بعثه نجف تشکر کردند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین احسانی با اشاره به تاثیرات سفر عتبات برای دانشگاهیان ابراز امیدواری کرد تلاش های صورت گرفته باعث حضور تعداد بیشتری از دانشجویان در زیارت عتبات شود.

وی گفت: تحول شگرفی پس از این سفر به ویژه در اساتید دانشگاه به وجود می آید و زمینه کار برای دانشگاهیان در نجف بسیار وجود دارد.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اهمیت سفر دانشگاهیان به عتبات، نجف و کوفه را یکی از مهم ترین مناطق تاریخ تشیع دانست و گفت: بیش تر خطبه های امیرالمومنین(ع) در همین جا ایراد شده است. رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به برقراری حکومت امام زمان(عج) در کوفه، گفت: گذشته، حال و آینده ما اینجاست و سرنوشت بشریت اینجا رقم خواهد خورد. اینجا تاریخ مجسم تشیع است.

محمدیان افزود: اینجا حقیقتا برای شیعیان عبرت است و بغض های فروخورده شیعه اینجا ترکیده می شود، ضمن اینکه شیعه تا کنون تا این حد عزیز و عزتمند نبوده است. شیعه در حال حاضر در متن است و در تحولات عالم تاثیرگذار است.

وی با اشاره به ویژگی خاص نجف به ایجاد رابطه عمیق میان دانشجویان با امر ولایت پس از زیارت امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و افزود: جرقه هایی که پس از این زیارت در ذهن دانشگاهیان زده می شود به گره خوردن آنان با ولایت می انجامد.

محمدیان در پایان به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در بیاناتی کاربردی از حضرت علی(ع) اهمیت ولایت را یادآور شده اند چرا که اگر ولایت امیرالمومنین(ع) به ولایت ولی زمان گره نخورد کارساز نمی شود.

در ادامه این دیدار رضا همدانی نماینده ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ضمن ابراز امیدواری برای حضور بیشتر دانشگاهیان گفت: برنامه های جانبی ستاد عمره و بعثه مقام معظم رهبری مانند بازدید از بیت امام خمینی(ره) در نجف و برنامه های فرهنگی کربلا با استقبال دانشگاهیان همراه شده است.

وی در ادامه تقاضا کرد برای تسهیل حضور دانشجویانی که بضاعت کافی برای آمدن به عتبات را ندارند، تدابیری اندیشیده شود تا شرایط حضور آنان نیز فراهم شود.

همچنین رضا خدابخشیان مسئول فرهنگی ستاد در نجف از نحوه برگزاری بازدید از بیت امام(ره)، کتابخانه آیت الله حکیم، کتابخانه علامه امینی، وادی السلام و صافی صفا توضیحاتی ارائه داد.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدیان و حجت الاسلام والمسلمین فقیهی از تلاش های اعضای بعثه مقام معظم رهبری در نجف تقدیر و تشکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز