خبرگزاری کار ایران

مدیر هشدار سریع هواشناسی در گفت‌وگو با ایلنا:

پیش‌بینی تداوم طوفان در استان تهران/گرد و غبار سراغ ایلام و خوزستان می‌رود

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم طوفان طی فردا در استان تهران خبر داد و گفت:به علت گرد و غبار شدید، مسافت دید در برخی نقاط مانند فرودگاه مهرآباد و امام خمینی و جنوب استان تهران در حد 1000 کیلومتر و کمتر است.

احد وظیفه  در گفتوگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به طوفان ساعات گذشته در استانهای البرز و تهران گفت: در حال حاضر از سرعت وزش این طوفان کاسته شده و به نوعی می‌توان گفت که این طوفان عبور کرده است اما به علت گرد و غبار شدید، مسافت دید در برخی نقاط مانند فرودگاه مهرآباد و امام خمینی و جنوب استان تهران در حد 1000 کیلومتر و کمتر است.

مدیر پیشبینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه انتظار داریم تا پایان امشب از غلظت گرد و غبار کاسته شود، افرود: فردا برای استان تهران بارش باران پیش بینی شده اما شدت بارش زیاد نیست.

وظیفه با بیان این مطلب که طوفان امشب از جنوب غرب استان تهران وارد شد، گفت: خاک برداریها و وجود ماسه و مزارع در جنوب غرب، کانون های تولید گرد و غبار بوده و سرعت باد این گرد و غبار را به داخل کشاند.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود یک طوفان دیگر از سمت شمال غرب استان تهران خبر داد و اظهار داشت: به علت ورود این طوفان از شمال استان، گرد و غبار زیادی را برای فردا پیشبینی نمی‌کنیم.

وظیفه همچنین با بیان اینکه در حال حاضر گرد و غبار شدید عراق را فرا گرفته است، بیان کرد: فردا برای استانهای کرمانشاه، ایلام و خوزستان پیش بینی گرد و غبار خواهیم داشت.

کد خبر : ۳۰۱۷۲۲