خبرگزاری کار ایران

طالبیان مطرح کرد:

آماده‌سازی میدان مشق به عنوان مرکز موزه‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۹۱۸

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: امیدواریم؛ میدان مشق هر چه زودتر به عنوان مرکز موزه‌های کشور آماده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن طالبیان در مراسم افتتاح موزه دوران اسلامی و موزه پیش از تاریخ در موزه ملی ایران گفت: سازمان میراث فرهنگی یکی از دستگاههای منحصر است که حافظه تاریخی هوشمندی دارد و خاطره نیک و بد در حافظه آن به خوبی ثبت می‌شود که امیدواریم؛ این اقدامات ما به عنوان خاطره‌ای نیک در حافظه تاریخی بماند.

وی افزود: جهان ما در حال تغییرات وسیع است و با پیشرفت تکنولوژی جهان کوچکتر و ارتباطات بیشتر می‌شود به همین دلیل به موزه‌ها که نقش زیادی در حفظ هویت و آگاه‌سازی دارند، نیازمندیم.

وی ادامه داد:در جهان حدود 80 هزار موزه وجود دارد که سهم ما از آنها 500 موزه است که 250 موزه متعلق به سازمان میراث فرهنگی و 250 موزه مشارکتی،‌ خصوصی و یا متعلق به دیگر دستگاه‌ها است که با توجه به وضعیت آمایش سرزمین، راه طولانی در زمینه توسعه موزه‌ها داریم.

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: همانگونه که در زمان آقای سلطانی‌فر بحث مشارکت در مرمت، حفاظت و ... سرعت گرفت. نهضت راه‌اندازی موزه‌ها نیز رخ داد و در حال حاضر چندین موزه از جمله موزه برزگ خراسان راه‌اندازی شده است.

طالبیان با بیان اینکه دوران اسلامی 9 سال تعطیل و با مشکلات مختلف ساختمانی، تاسیساتی و مشکلات بازرسی روبرو بود، گفت: اکنون با افتتاح این دو موزه، موزه ملی به عنوان موزه مادر معنا پیدا کرده است. همچنین امیدواریم که میدان مشق که از دوران اصلاحات مصوبه داشته است به عنوان مرکز موزه‌های ایران آماده‌سازی شود.

وی افزود: نگاه ما به موزه‌ها فقط به عنوان شی نیست، بلکه موزه محل رویدادهای مهم فرهنگی باید باشد و در سرنوشت جامعه خود نقش ایفا کند. یکی از معیارهای توسعه‌یافتگی توسعه موزه‌ها است.

طالبیان با اشاره به اینکه موزه ملی کشور در حال مطرح شدن به عنوان یک الگو است، افزود: براساس ضرورتی که قرار داده‌ایم، در دو سال آینده به سرعت موزه‌های منطقه‌ای همچون موزه باغ مفاخر، موزه خراسان و 10 الی 11 موزه مختلف را راه‌اندازی و از رویکرد مشارکتی نیز استقبال خواهیم کرد.

وی در پایان اظهار کرد: اشیایی که اکنون در موزه دوران اسلامی به نمایش در آمده، آثار ارزشمندی است که برای نخستین بار نشان داده می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز