خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران:

حکومت مطلوب، مبتنی بر عدل و انصاف است

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۳۹۰

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران گفت: مطلوب ما حکومتی است که مبتنی بر عدالت، انصاف و شایستگی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدشهاب‌الدین چاوشی؛ معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران در جلسه شورای اداری شهرستان تهران که امروز به مناسبت هفته دولت در تالار آبگینه برگزار شد؛ یکی از رموز عزت اسلام را پرهیز از تفرقه و داشتن وحدت عنوان کرد و گفت: تجربه نشان داده هر جا که وحدت داشته‌ایم موفق و هر جا که وحدت نداشته‌ایم؛ ناموفق عمل کرده‌ایم.

وی افزود: مسلمانان در طول تاریخ با اقتدار جنگیدند و عزت آفریدند که این عزت در سایه اتحاد و همزبانی شکل گرفته است؛ خداوند امت اسلامی را از تفرقه و نزاع نهی کرده،  زیرا موجب سستی و آسیب‌پذیری جامعه شده است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه امامت و عدالت دو اصل متمایز ما با سایر مذاهب است، خاطرنشان کرد: این دو اصل که خمیرمایه حکومت و سیاست در جمهوری اسلامی است را باید درست بشناسیم.

چاووشی ادامه داد: عدل یعنی اساس حکومت در جامعه اسلامی که بدون آن هیچ‌گونه حکومتی دوام و قوام نمی‌یابد و مشروعیت دینی و مذهبی هر حکومتی به میزان پایبندی آن حکومت به موضوع عدل بستگی دارد.

حکومت مطلوب، مبتنی بر عدل و انصاف است

وی با بیان اینکه مطلوب ما حکومتی است که مبتنی بر عدالت، انصاف و شایستگی باشد تصریح کرد: حقانی‌ترین حکومت الهی که بعد از اسلام شکل گرفت؛ حکومت امیرالمومنین علی (ع) است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با یادآوری این نکته که سیاست از نگاه امام راحل یک امر پیوسته همراه با دیانت است، گفت: مسلمانان نمی‌توانند؛ نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی بی‌تفاوت باشند، کسانی که اندیشه‌های لائیک و سکولار را ترویج کنند و بگویند دین به کار خودش بپردازد و سیاست به کار خودش، معلوم است که مفهوم این دو را درک نکرده‌اند.

,چاووشی اضافه کرد: دولت وقت با ادبیات نه چندان فاخر گفت که بگذارید؛ قطع‌نامه صادر کنند تا قطع‌نامه‌‌دانشان پاره شود و نه تنها قطع‌نامه‌دان آنها پاره نشد، بلکه ادامه یافت.

وی ادامه داد: آقای روحانی زمانی که دولت را تحویل گرفت، رسما اعلام کرد خزانه دولت خالی است، درآمدهای نفتی ما به واسطه رفتار سیاسی خاصی که اتفاق افتاد، نه به یک سوم بلکه به یک پنجم رسید. از سوی دیگر ارزش پولی ما ظرف دو سال گذشته به یک سوم کاهش یافت.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه رهبری در سال 48 کتاب صلح امام حسن نوشته ‌شیخ رازی آل یاسین را ترجمه کردند که درباره صلح امام حسن مجتبی(ع) بود، گفت: امروز کسانی که به صلح امام حسن(ع) خرده می‌گیرند و قیام امام حسین (ع)‌ را اصل قرار می‌دهند به بیراهه می‌روند.

امروز پشت فرمانده کل قوا خالی نیست

وی افزود: شیعه تابع امامش است، امام حسن(ع) در زمانی بود که برای حفظ موجودیت مومنان لازم بود که صلح را بپذیرد، البته نمی‌خواهیم بگوییم که در عصر امام حسن(ع) هستیم، اما امروز پشت رهبری و فرمانده کل قوا خالی نیست. اما یک بدسلیقه‌ای پیدا می‌شود و می‌گوید که صلح امام حسن (ع) شادی ندارد.

چاووشی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری به تیم دیپلماسی کشورمان گفت: رهبری به گروه دیپلماسی فرمودند ما سال‌ها پیش‌ در کتابی که تحت عنوان نرمش قهرمانانه بود، مطرح کردم که هیچ بن‌بستی وجود ندارد و شما باید تلاش کنید و حرف حق‌تان را به کرسی بنشانید.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه در ابتدای این دولت امریکایی‌ها رجز می‌خواندند و برای حمله به سوریه زمان تعیین می‌کردند و حمله به سوریه یعنی حمله به قلب مقاومت و حمله به ایران و جنوب لبنان. ما نمی‌گوییم که از جنگ می‌ترسیم اما جنگ خسارت دارد، اسلام دین صلح است و اسلام نه با زور بلکه با منطق پیش می‌رود.

وی ادامه داد: این دولت برای قدرت‌های بزرگ تفهیم کرد که چشم‌پوشی ایران از حق مسلم هسته‌ای امکان‌پذیر نیست اما اینکه چه تعداد سانتریفیوژ بچرخد مهم است یا اینکه منابع ثروت ما بلوکه شود؟

واردات دسته بیل و اسباب بازی در دولت قبل!

چاووشی در ادامه به لیست واردات و گمرک دولت قبل اشاره کرد و افزود:  شما به لیست واردات و گمرک دولت قبل نگاه کنید؛ می‌بینید چون پول دستشان نمی‌دادند مجبور بودند دسته بیل و اسباب‌بازی وارد کنند، هندی‌ها پول نفت ما را نگه داشتند و می‌خواستند به ما زردچوبه و بنجل بدهند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز