خبرگزاری کار ایران

رییس انستیتور پاستور :

واکسن اعتیاد به هروئین و مرفین، جنبه دارویی و قانونی ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۹۵۰

رییس انستیتور پاستور ایران گفت: گزارش ساخت واکسن اعتیاد به هروئین و مرفین مربوط به طرح تحقیقاتی است و جنبه دارویی و قانونی ندارد.

به گزارش ایلنا، مصطفی قانعی در پاسخ به اخبار منتشر شده در برخی از رسانه ها به نقل از قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر اینکه واکسن اعتیاد به هروئین و مرفین در ایران ساخته شده است، گفت: گزارش نتایج طرح واکسن اعتیاد به هروئین و مرفین مربوط به ده سال پیش بوده است و این کار در قالب طرح تحقیقاتی است و تا صنعتی شدن فاصله دارد.

 رییس انستیتور پاستور ایران، تصریح کرد: کار تحقیقاتی برای استفاده از حوزه­‌های مردمی قابل اجرا نیست و مصوبه اجرایی ندارد.

دکتر قانعی با بیان این که زمانی یک دارو می­‌تواند در جامعه اجرایی شود که از کار تحقیقاتی به صنعتی تبدیل شود، خاطر نشان کرد: بررسی‌­های لازم در پیش نیاز طرح‌­های با زیر ساخت تولید دارو، توسط سازمان غذا و دارو صورت می‌گیرد و مجوز لازم صادر می‌­شود.

 گفتنی است علیرضا جزینی قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر چندی پیش در جمع خبرنگاران از ساخت واکسن اعتیاد و مرفین در کشور خبر داد و در خصوص عملکرد این واکسن گفته بود این واکسن ایمنی بدن را در مقابل مواد بالا می­‌برد و بعد از تزریق اگر شخصی مرفین یا هروئین مصرف کند این مواد هیچ تاثیری روی بدن نخواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز