خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گزینش آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا:

1/5 برابر قبول‌شدگان در آزمون استخدامی گزینش می‌شوند/ فقط 2 درصد در گزینش آموزش و پرورش رد می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۱۹۰

مدیرکل دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فقط 2 درصد در گزینش آموزش و پرورش رد می‌شوند، گفت: 1/5 برابر 5 هزار نفری که قرار است؛ در آزمون استخدامی آموزش و پرورش استخدام شوند، به گزینش معرفی خواهند شد.

شاپور محمدزاده مدیرکل دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در تاریخ 27 شهریور اظهار داشت: پس از برگزاری آزمون، قبول‌شدگان در آزمون قبل از ورود به دانشگاه فرهنگیان و گذراندن دوره یکساله آموزشی، گزینش می‌شوند.

وی افزود: روال در گزینش به این صورت است که همیشه 1/5 برابر کسانی که قرار است؛ استخدام شوند به گزینش معرفی می‌شوند که در صورت ردصلاحیت برخی، افرادی دیگر جایگزین شوند.

مدیرکل دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: بر این اساس 1/5 برابر 5 هزار نفری (7500نفر) که قرار است؛ استخدام شوند، به گزینش معرفی خواهند شد.

محمدزاده با تاکید بر اینکه اصلح‌ترها را انتخاب می‌کنیم، گفت: ابتدا صلاحیت‌های عمومی افراد را مورد برررسی قرار می‌دهیم و بعد هم بحث اصلح بودن را در نظر خواهیم گرفت.

مدیرکل دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: شغل دبیری و معلمی از شغل‌های حساس و مهم است؛ لذا این افراد را براساس شرایط خاص و حساس مورد گزینش قرار می‌دهیم.

وی اضافه کرد: قاعده کار این است؛ افرادی انتخاب شوند که اعتقاد به نظام و ولایت فقیه داشته باشند و موارد سوءاخلاقی، سیاسی و اعتقادی نیز نداشته باشند؛ این افراد مورد تایید ما خواهند بود.

محمدزاده با اشاره به اینکه ردشدگان در گزینش بسیار کم هستند، تصریح کرد:  رد شده‌های گزینش آموزش و پرورش شاید کمتر از 2 درصد است. مثلا کسی که معتاد است و یا مشکل سوءاخلاقی داشته باشد را ما نمی‌توانیم تائید کنیم و اصلا جرات نمی‌کنیم، بچه مردم را به وی بسپاریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز