خبرگزاری کار ایران

/پایان حصر؛ آغاز فصل امید/

مشارکت اقتصادی و اجتماعی زنان در دوران پساتحریم باید در اولویت باشد

asdasd
کد خبر : ۲۹۱۱۰۲

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره اولویت‌های حوزه زنان در دوران پساتحریم گفت: مشارکت اقتصادی و اجتماعی زنان باید در اولویت قرار گیرد.

سوسن باستانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که در صورت رفع تحریم ها و بهبود اوضاع اقتصادی دولت چه مسائلی در حوزه زنان باید در الویت قرار گیرد؛گفت: با دستیابی به توافق در مذاکرات هسته ای و لغو تحریم‌ها بسیار مهم است که برنامه‌ریزی دقیقی در حوزه زنان داشته باشیم تا بتوانیم به صورت زیربنایی به مسائل زنان بپردازیم.

به گفته وی بهبود جایگاه و ساختار معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری امر بسیار مهمی است که باید به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه طی این مدت تحقق بسیاری از برنامه‌هایی که مطرح کردیم، با موانع اقتصادی و اجتماعی مواجه شد‌ه‌اند، افزود: در بین برنامه‌های معاونت، حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی در اولویت قرار دارد و ضروری است؛ توجه ویژه‌ای به این موارد در برنامه‌ریزی‌ها صورت بگیرد. ما بحث اشتغال زنان سرپرست خانوار و دختران فارغ‌التحصیل دانشگاهی را داریم که اکنون باید در برنامه‌ها مورد توجه قرار بگیرد و  بودجه‌های مورد نیاز آنها تامین شود.

معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: همکاری دستگاه‌های مختلف و اینکه این دستگاه‌ها قرار است؛ در سال آینده چه میزان بودجه صرف حوزه زنان و خانواده کنند، نیز می ‌واند بسیار کارگشا باشد؛ البته باید صبر کرد و دید که پس از لغو تحریم‌ها، برنامه‌ها قرار است که به کدام سو بروند.

عضو انجمن جامعه شناسی ایران تصریح کرد: در صورت بهبود وضعیت اقتصادی در تدوین بودجه 1395 تلاش می‌شود؛ اعتبار مورد نیاز برای برنامه‌ها و طرح‌های معاونت مانند بیمه زنان خانه‌دار، که به دلیل بار مالی اجرایی نشده‌اند،  تامین شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز