خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح شب‌های قدر با هدف کنترل ترافیک و مدیریت پارک خودرو

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۷۹۸

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرح شبهای قدر با هدف کنترل ترافیک و مدیریت پارک خودرو و جلوگیری از سوانح رانندگی خبرداد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "حسینی " صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تمهیدات پلیس راهور تهران در شبهای قدر، اظهارداشت: در این ایام، پلیس با استفاده از صددرصد امکانات خود نسبت به پوشش ترافیکی در کلیه معابر، امامزاده ها و مساجد جامع سطح شهر خصوصاً محدوده هایی نظیر امامزاده صالح و چیذر ( منطقه 1)، حضرت عبدالعظیم حسنی( منطقه 20)، امامزاده عینعلی زینعلی(منطقه 5)، مسجد ارگ، حسینیه ها و تکایای منطقه 12، مهدیه تهران (منطقه 11)، خیابان پیروزی، 17 شهریور و میدان خراسان (منطقه 14) و ... به اجرا در می آید.

وی افزود: درصدد هستیم با اتخاذ تمهیدات ترافیکی، پس از پایان مراسم شبهای قدر، روزه داران به سهولت و بدون هیچ مسئله خاص و گره ترافیکی به منازل خود برسند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: طرح شبهای قدر با هدف کنترل و مدیریت ترافیک وجلوگیری از سوانح رانندگی در سطح شهر تهران به اجرا در می آید؛ در این ایام روزه‌داران از لباس تیره استفاده می‌کنند و با توجه به تاریکی هوا، کم بودن میدان دید راننده و همچنین عبور عابران از عرض معابر می‌تواند وقوع تصادفات را به همراه داشته باشد.

حسینی با اشاره به اینکه تاریکی هوا، کم بودن میدان دید راننده و همچنین عبور عابران از عرض معابر می‌تواند وقوع تصادفات را به همراه داشته باشد  از رانندگان و راکبان موتورسیکلت خواست با احتیاط کامل، توجه به مقررات و قوانین و رعایت حقوق دیگران رانندگی کنند. 

وی به موتورسواران توصیه کرد: از تردد در پیاده روها، حرکت در خلاف جهت و... جداً خودداری کرده و ضمن استفاده از کلاه ایمنی و رعایت سرعت مطمئنه با توجه کامل رانندگی کنند.

این مقام ارشد پلیس راهور تهران ادامه داد: به منظور سهولت تردد شهروندان در شبهای قدر طبق هماهنگی های انجام شده با مدیریت مترو و اتوبوسرانی ، از ساعت 22:30 الی 5 صبح سرویس های مترو و اتوبوسرانی به صورت یکپارچه آماده خدمت رسانی به شهروندان است؛ همچنین استفاده از سرویس های مترو رایگان است و مسئولان مربوطه در این شبها نسبت به افزایش واگن ها اقدام می کنند.

حسینی به شهروندان توصیه کرد: برای شرکت در مراسم شبهای احیاء از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند؛ در صورت استفاده از خودروهای شخصی، خودرو خود را دورتر از محل برگزاری مراسم و در معابری که مشکل ترافیکی ایجاد نمی‌کند، پارک کنند.

رئیس پلیس راهور تهران، مدیریت بر پارک خودرو را یکی دیگر از اهداف طرح شبهای قدر عنوان کرد و گفت: درصدد هستیم از حداکثر ظرفیت معابر مزبور برای چینش و پارک خودروها به صورت منظم، مرتب و عمود استفاده کنیم تا روزه داران عزیز با خیالی آسوده در مراسم احیاء شرکت کنند.

وی اعلام کرد: در طول شب‌های قدر، تردد کامیون تا ساعت 3 بامداد در کلیه معابر ممنوع است و از تردد این وسایل نقلیه جلوگیری خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: همچنین جرثقیل‌های پلیس برای جابه‌جایی خودروهایی که به شکل غیرمجاز باعث سد معبر شده باشند، اقدام می‌کنند، بنابراین شهروندان باید برای پارک ماشین‌های خود نسبت به آنچه که پلیس اعلام می نماید، اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز