خبرگزاری کار ایران

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد:

تغییر مسیر ترانزیت موادمخدر

asdasd
کد خبر : ۲۸۶۳۰۱

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: با توجه به تغییر مسیر ترانزیت مواد مخدر از طریق مسیرهای آبی، کشورهای حاشیه خلیج فارس خواستار همکاری با جمهوری اسلامی ایران در این زمینه هستند.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه دیدار با لوان جاگاریان سفیر فدراسیون روسیه در تهران افزود: سال گذشته با روسیه و کشورهای حاشیه دریای خزر وارد همکاری‌های پنج جانبه شدیم که اجلاس این گروه قرار است امسال به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

وی با اشاره به موضوعات مورد بحث میان اعضای این گروه گفت: این پنج کشور در زمینه های تبادل اطلاعات،‌ همکاری ‌های عملیاتی، ضد پولشویی و رفع موانع جدی مبارزه با مواد مخدر با هم همکاری دارند.

رحمانی فضلی گفت: در این دیدار طرف روس تقاضای عضویت امارات را در این گروه مطرح کرد که باید موافقت جمهوری اسلامی ایران نیز جلب می شد.

وی افزود: در منطقه به دنبال همکاری‌های میان همسایگان هستیم و با این درخواست امارات موافقت شد.

وزیر کشور گفت: در گذشته قطر و در حال حاضر امارات و کویت خواستار همکاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر با جمهوری اسلامی ایران هستند.

رحمانی فضلی افزود: بیشترین همکاری‌های ما با کشورهای منطقه از جمله افغانستان و پاکستان صورت می گیرد همچنین با کشورهای حوزه بالکان،‌همکاری و موافقت‌نامه هایی داریم.

وزیر کشور گفت: از زمان روی کار آمدن رئیس جمهور جدید افغانستان مسئله مقابله با مواد مخدر و کشت جایگزین به شکل جدی تری مطرح شده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز