خبرگزاری کار ایران

مرگ 3 نفر بر اثر بیماری تب کریمه کنگو

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۷۶۲

رییس اداره کنترل بیماری‌های مشترک میان انسان و دام وزارت بهداشت با اشاره به مرگ 3 نفر بر اثر بیماری تب کریمه کنگو گفت: بیشترین آمار مبتلایان به تب کریمه کنگو در سیستان‌بلوچستان مشاهده شده است.

محمدرضا شیرزادی در گفت‌وگو با ایلنا درباره مبتلایان به بیماری تب کریمه کنگو گفت: آمار مبتلایان به این بیماری در کل کشور در مجموع 9 نفر است و متاسفانه 3 نفر از بیماران جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: بیشترین آمار مربوط به این بیماری در استان سیستان و بلوچستان بوده که در این استان 3 نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

شیرزادی افزود: علاوه بر این 2 نفر در مازندران، یک نفر در کرمان، یک نفر در یزد و یک نفر در کرمانشاه به این بیماری مبتلا شده‌اند.

رییس اداره کنترل بیماری‌های مشترک میان انسان و دام وزارت بهداشت تاکید کرد: این بیماری کنترل شده و حال بیماران خوب است. بیماران به صورت رایگان در بخش‌های ایزوله بستری شده و تحت درمان هستند.

شیرزادی با اشاره به اینکه علائم این بیماری مانند آنفولانزا است و با بدن درد، سردرد و در مواردی با خون‌ریزی بینی و خونریزی دستگاه گوارش همراه است، تاکید کرد: این بیماری از انسان به انسان تنها در صورتی منتقل می‌شود که افراد با ترشحات آلوده و خون بیمار ناقل تماس داشته باشند.

وی تاکید کرد: در همه شهرستان‌ها بخش ایزوله وجود دارد و بیمارانی که تب کریمه کنگو داشته باشند در این بخش‌ها بستری می‌شوند. ضمن اینکه پرسنل در ارتباط با بیماران محدود شده و از وسایل ایمنی کامل استفاده می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز