خبرگزاری کار ایران

عملیات ویژه پلیس برای زمین‌گیرکردن سوداگران مرگ در اتوبان تهران-قم

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۲۵۴

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ از موفقیت در اجرای عملیات دستگیری سوداگران مرگ و کشف محموله ۴۲۰ کیلوگرمی مواد مخدر خبر داد.

به گزارش ایلنا، ساعت یک بامداد بیست و چهارم خرداد ماه اکیپ عملیاتی پایگاه دهم پلیس مبارزه با مواد مخدر در حال گشت‌زنی در محور اتوبان تهران – قم با مشکوک شدن به یک دستگاه خودروی سواری ۴۰۵، بلافاصله رفتار و حرکات راننده و سرنشینان خودروی ۴۰۵ را زیر نظر گرفت.

بررسی‌های اولیه مامورین چهره‌زن پلیس گشت نشان می‌داد راننده جوان خودروی سواری مشکوک، باید جزو باندهای خلافکار باشد. با بدست آمدن این سرنخ و همچنین اعلام پلاک خودروی مشکوک، مشخص شد خودروی سواری جزو تیم اسکورت باند بزرگی است که از مدت‌ها قبل فعالیت آن برای ورود یک محموله بزرگ مواد مخدر به پایتخت تحت نظر ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

با به دست آمدن این اطلاعات، ماموران گشت پلیس آگاهی بلافاصله به خودروی مشکوک، فرمان ایست دادند اما راننده خودروی سواری بدون توجه به فرمان ایست ماموران پلیس با افزایش سرعت، اقدام به فرار کرد.

با فرار راننده خودروی ۴۰۵، بلافاصله عملیات تعقیب و گریز برای زمین‌گیر کردن راننده و دو سرنشین داخل خودرو آغاز شد. تعقیب و گریز پلیسی در حالی ادامه داشت که ماموران با شلیک دو تیر هوایی، ضمن به کار بردن قانون بکارگیری سلاح، اقدام به شلیک به سمت لاستیک‌های عقب خودروی سواری ۴۰۵ نیز کردند.

راننده ۴۰۵ که خود را در محاصره ماموران پلیس می‌دید، با استفاده از شگرد ایجاد دود از اگزوز خودروی سواری، قصد داشت از دست ماموران فرار کند که به دلیل تراکم بالای خودروها در اتوبان، در انجام فرار ناکام ماند و از سوی ماموران بازداشت شد.

راننده با ایجاد تصادف صوری و کوباندن خودروی سواری خود به گاردریل‌های وسط اتوبان، خودروی سواری را که از سمت هر دو طرف پنچر شده بود، به صورت روشن رها کرد و با پای پیاده، خلاف جهت حرکت خودروها، در اتوبان اقدام به فرار کرد که ماموران با شلیک شش تیر، موفق به بازداشت وی شدند.

سردار قادر کریمی جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری هر سه سرنشین خودروی سواری ۴۰۵، افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در بازرسی از خودروی متوقف شده، موفق به کشف ۴۲۰ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در داخل درهای خودرو جاسازی شده بود، شدند.

در جریان این درگیری اتوبانی، هر سه متهم دستگیر شدند و یکی از متهمان که از ناحیه پا مجروح شده بود، برای طی مراحل درمان، به بیمارستان منتقل شد.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام اینکه خودروی متوقف شده از قبل برای انجام قاچاق مواد مخدر به سرقت رفته بود، افزود: تلاش برای شناسایی دیگر متهمان این پرونده همچنان ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز