خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

واکنش آموزش و پرورش به بازداشت‌های اخیر معلمان

نامه‌ی درخواست عفو معلمان زندانی از سوی وزیر آموزش و پرورش به قوه قضاییه ارسال شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی ناصری زنجانی، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با دستگیری‌های اخیر معلمان اظهار داشت: نامه‌ای درخصوص عفو این عزیزان نوشته شده و این نامه از طرف وزیر به قوه قضاییه ارسال شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که در شرایطی که اعتراض معلمان در اوج خود قرار دارد، آیا این بازداشت‌ها فضا را بیشتر متنشج نمی‌کند؟ خاطرنشان کرد: این معلمان از سال‌های قبل حکم داشته‌اند و در حال حاضر اجرا شده اما باید دوستان تدبیر می‌کردند و وقت دیگری را برای بازداشت‌ها انتخاب می‌کردند.

ناصری زنجانی در ادامه تاکید کرد: وزیر آموزش و پرورش و همکاران در حال تلاش هستند که اقدامی در راستای آزادی معلمان عزیز انجام شود.

وی همچنین درباره تجمعات اخیر فرهنگیان در اعتراض به وضیعت معیشتی خود و ابراز نارضایتی از پرداخت حقوق و تبعیض با سایر کارمندان دولت، گفت: ما نه معلمان را تحریک یا تشویق به اعتراض می‌کنیم. اگر کسی حرف حق بزند، نمی‌توانیم بگوییم چرا حرف زدی؟ ما به تجمع‌کنندگان حق می‌دهیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از فرهنگیان انتظار داریم و می‌خواهیم که به امکانات و محدودیت‌های کل کشور توجه کنند، تصریح کرد: گاهی بیش از این کشش نیست.

ناصری زنجانی اضافه کرد: در حد توان همه در تلاش هستند فرق میان حقوق معلمان و سایر کارمندان از بین برود؛ دولت هم همیشه همراه ما بوده و کمک کرده است. همه ما تلاش می‌کنیم و هیچ کوتاهی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه معتقدیم نباید کارهایی که برای معلمان انجام می‌شود را رسانه‌ای کرد، گفت: آموزش و پرورش تاکنون اقدامات و فعالیت‌هایی را برای معلمان انجام داده که خود معلمان از آن اطلاع دارند. هم افتخار این دنیا و هم آخرت ما است که بتوانیم به معلمان کمک کنیم.

گفتنی است؛ علاوه بر اینکه اخیرا علی اکبر باغانی، نایب رئیس کانون صنفی معلمان ایران، (دوشنبه ۴ خرداد) و علیرضا هاشمی، دبیرکل سازمان معلمان ایران، (۳۰ فروردین) بازداشت شده‌اند، معلمان دیگری از جمله رسول بداقی از سال ۸۵ به دلیل فعالیت‌های صنفی زندانی شده‌اند.

کد خبر : ۲۷۹۹۷۵