خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا ناجا:

دیپلماسی سایبری توسعه می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۲۷۹۴۲۳

رئیس پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه، پی جویی جرایم سایبری با ارتقاء دیپلماسی سایبری نقش موثری در کشف جرم در سطح جهان دارد از برگزاری نشست سایبری "جرایم در دنیای به هم پیوسته" در پنجم و ششم خرداد ماه به میزبانی پلیس سایبری کشور در تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سردار هادیانفر گفت: پلیس فتا به نمایندگی از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری سازمان اینترپل نشستی تحت عنوان ' جرایم در دنیای به هم پیوسته ' را به منظور ارتقاء سطح همکاری های منطقه ای و بین المللی ، دانش افزایی، تبادل تجربیات و مبارزه با جرایم سایبری فراملی برگزار خواهد کرد.

وی ادامه داد: در این نشست نمایندگانی از کشورهای عضو سازمان اینترپل، روئسای پلیس سایبری، نماینده دفتر مبارزه با جرایم سازمان یافته، نمایندگانی از دستگاه ها ی دولتی و اجرایی در حوزه امنیت سایبر و مسئولان لشکری و کشوری حضور خواهند داشت.

هادیانفر اضافه کرد: از آنجایی که جرایم سایبری محدود به موقعیت جغرافیایی نیست لذا از نیمه دوم سال 90 پی جویی جرایم سایبری با تقویت دیپلماسی سایبری در دستور کار قرار گرفت که همین موضوع نقش موثری در کشف جرم در سطح جهان داشته است.

رییس پلیس سایبری کشور با بیان اینکه بیش از 70 درصد جرایم سایبری در اروپا و 40 درصد جرایم سایبری در آسیا در حوزه جرایم سایبری فراملی گنجانده می شوند، افزود: در جرایم سایبری هر فردی در هرجایی از دنیا می تواند مرتکب جرمی شود بنابراین ما سعی داریم تا دیپلماسی سایبری را توسعه دهیم.

هادیانفر تصریح کرد: برگزاری این گونه نشست ها می تواند برای ارتقاء همکاری ها و توسعه تعامل های پلیسی به منظور پیشگیری ، مقابله و کشف جرم موثر باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز