خبرگزاری کار ایران

پاکدستی و پاک چشمی، اولویت نیروی انتظامی

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۹۶۶

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه پاکدستی و پاک چشمی در اولویت نیروی انتظامی است، گفت: پلیس مانند گذشته امین مردم بوده و خواهد بود.

به گزارش ایلنا، سردار ”حسین اشتری“ در صبحگاه عمومی ستاد ناجا ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و نیز سالگرد پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر‏، اظهارداشت: عملیات بزرگ بیت المقدس و نیز فتح خرمشهر باعث دلگرمی رزمندگان اسلام‏، مردم شهید پرور و ناامیدی صدام و حامیان وی شد‏‎‎؛ فتح خرمشهر، فتح عادی نبود که فرمایش گهربار امام (ره) که فرمودند ”خرمشهر را خدا آزاد کرد“‏ خود موید این موضوع است.

وی افزود: زمانی که شهید صیاد شیرازی فرماندهی را برعهده گرفت، حدود 20 هزار نیروی عراقی در اطراف و داخل خرمشهر حضور داشتند، در حالی که بسیاری از مزدوران خود را تسلیم کرده و مسیر را برای اسیر کردن عراقی ها فراهم کردند.

فرمانده ناجا ادامه داد: حدود 19 هزار نفر از سربازان و فرماندهان عراقی به اسارت نیروهای داخلی در آمده و حدود 16 هزار نفر از عراقی ها کشته یا زخمی شده و ادوات زیادی از آنها به غنیمت گرفته شد، اما لطف الهی و اتکا رزمندگان به ائمه اطهار(ع) و مدد الهی همراه با روحیه جهادی، ما را به سمت پیروزی سوق داد؛‌ فتح خرمشهر در سایه لطف الهی‏ و امداد های غیبی و نیز آن روحیه بالای جهادی که فرزندان و برادران ما در اقصی نقاط کشور برای دفاع مقدس آمدند‏، میسر شد؛ اگر پشتوانه و حضور مردمی و ایمان رزمندگان اسلام، هدایت و فرماندهی و رهبری امام راحل نبود با توجه به حمایت های صورت گرفته از ارتش عراق، این پیروزی را به دست نمی آوردیم.

وی ادامه داد: امروز باید آن روحیه را حفظ کنیم و هرکجا که روحیه جهادی و توکل به خدا وجود دارد، حتماً در انجام وظایف، موفقیت هایی را کسب خواهیم کرد.

 

فرمانده ناجا تصریح کرد: در نیروی انتظامی بالاترین سرمایه، نیروی انسانی است که توکل به خدا داشته باشد و اگر در عرصه های مختلف، موفق شدید علت آن روحیه جهادی و توکل به خدا بوده و در ماموریت های حساس بیشتر این عنایت را حس می کنیم.

اشتری ادامه داد: در انجام ماموریت های مختلف و خدمات رسانی به مردم باید نیت الهی داشته باشیم و اگر عزم، اراده، امکانات و تجهیزات و پشتوانه های لازم باشد اما توکل نباشد حتماَ مشکلاتی به وجود خواهد آمد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه فتح خرمشهر برای یک زمان، مکان و دوره نبود، گفت: درسهایی که رزمندگان دادند‏ هم اکنون مقاومت اسلامی در سراسر جهان از همان رویه پیروی می کنند؛ مقاومت آنهایی که در فلسطین، عراق، یمن و... در مقابل دشمنان اسلام ایستاده اند، نشأت گرفته از این روحیه است؛ ان شاء الله ضمن پاسداری از ارزشهای دینی و اسلامی بتوانیم در تمام شئون زندگی، روحیه رزمندگان را عملی ببینیم و اجرا کنیم.

وی از سال 93 به عنوان سالی پرکار و پربرکت برای نیروی انتظامی نام برد و افزود: اقدامات شایسته ای در سراسر کشور صورت گرفته البته در برخی جاها نگرانی هایی به وجود آمد اما با مروری به کارنامه سال گذشته در می یابیم که بحمد الله اقدامات شایسته ای صورت گرفته و دو ماه اخیر سال 94 گویای جدیت و همت همکاران ما در سراسر کشور است.

اشتری با بیان اینکه در اغلب شاخص ها پیشرفت های مناسبی داشتیم که البته این به معنای رضایت کامل ما نیست، گفت: حتماً باید یک راه تعالی بخش و رو به جلویی را پیش بگیریم‏، بایستی نوآوری و ابتکار عمل بیشتری داشته باشیم که در این رابطه از زحمات همه همکاران و فرماندهان که مسئولیت این نیروی عظیم را داشتند، تشکر می کنم.

ین مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در حکم مقام معظم رهبری در انتصاب فرماندهی ناجا به سه محور اساسی تاکید شده است، نگاه داخلی و رسیدگی به وضعیت معیشت کارکنان این نیرو را اولین محور عنوان کرد و افزود: در بحث صیانت از کارکنان، ارتقاء روحیه دینی، انقلابی و اسلامی مورد توجه بوده و طی سالهای گذشته گام های خوبی در این رابطه برداشته شده؛ در خصوص معیشت حتماً اقداماتی به یاری خدا و مسئولان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای تحقق تاکیدات رهبری، در حد بضاعت عمل خواهد شد و سعی می کنیم خدماتی به همکاران ارائه دهیم که کمتر نگران معیشت خود باشند که لازمه آن همکاری دستگاه های مختلف است.

فرمانده ناجا با اشاره به راه اندازی قرارگاه جهادی صیانت،‌گفت: جلساتی در این رابطه تشکیل که نتیجه آن اعلام خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه پاکدستی و پاک چشمی در اولویت نیروی انتظامی است، گفت: پلیس مانند گذشته باید امین مردم بوده و باشد، همانطور که این مسئله در صحنه های مختلف ثابت شده البته باید در تمام حوزه های مختلف این مهم پیگیری شود.

 اشتری تصریح کرد: موضوع صیانت در تمام حوزه ها با جدیت پیگیری می شود.

وی، فضای انقلابی، دینی و مسلمانی را یکی از خواسته های مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: در این رابطه گام های خوبی برداشته شده که باید تقویت شود.

فرمانده ناجا ادامه داد: نیروی عظیم انتظامی، امروز در تراز جمهوری اسلامی ایران است که باید این هم ترازی را در تمام شئونات خود حفظ کند.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: امروز مسئولیت امنیت، آرامش و حفظ جان و مال مردم به دست ما است که این مسئولیت کمی نیست، اگر بخواهیم به خوبی این مسئولیت را انجام دهیم باید خود را در شأن جمهوری اسلامی بدانیم؛ البته وضعیت ما در این حیث خوب است اما قانع نیستیم و باید گام های بلندی در این خصوص برداریم.

اشتری تاکید کرد: باید روحیه معنوی را در مجموعه کارکنان سراسر کشور تعالی بخشیده و روز به روز بر آن بیفزاییم.

وی، محور اجرای ماموریت های ناجا را موضوعات اخلاقی و اجتماعی و نیز رفع دغدغه های مردم عنوان و تصریح کرد: فرمایشات رهبری در خصوص اقداماتی که موجب آسایش، آرامش و امنیت مردم می شود، باید اجرا شود.

فرمانده ناجا با تاکید براینکه باید در راستای رفع مشکلات اجتماعی، اخلاقی و رفع دغدغه های مردم که نگرانی برای آنها ایجاد کرده، گام برداریم،‌تصریح کرد:‌ اگر نگرانی مردم ، معتادان، خرده فروشان موادمخدر و برخورد با باند و شبکه های موادمخدر است، این نگرانی از اولویت های ما به شمار می آید؛ همچنین برخورد با کسانی که جوانان ما را به انحراف می کشاند و پیشگیری از سرقت و برخورد با سارقان از اولویت های ناجا به شمار می آید.

اشتری ادامه داد: سرقت یک موضوع چندوجهی است لذا دستگاه های مختلف باید در این زمینه نیروی انتظامی را یاری کنند، زیرا عوامل متعددی سبب بروز این پدیده شوم می شود که البته نظرات خود را در این حوزه به دستگاه های مختلف اعلام کرده ایم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در حیطه ماموریت های خود اقدامات قوی تر از سال گذشته را انجام خواهد داد تا نگرانی و دغدغه مردم کمتر شود،‌تصریح کرد: برخورد با ناهنجاری های اجتماعی نیز طبق دستورالعمل های ابلاغی به سراسر کشور و با رعایت جوانب و هماهنگی با مراجع قضائی انجام خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی، پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی و برخورد با جرایم مشهود را از وظایف ناجا عنوان کرد و گفت: برنامه ریزی هایی در این حوزه صورت گرفت و امسال نیز همچون سال های گذشته اقداماتی در این زمینه انجام خواهد شد.

فرمانده ناجا، محور سوم فرامین مقام معظم رهبری را همکاری قوای سه گانه، ستاد کل نیروهای مسلح، صدا وسیما، وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه و شورای عالی امنیت ملی با نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: کارگروهی به منظور همکاری های مادی و معنوی دستگاه ها با نیروی انتظامی تشکیل و مقدمات آن انجام شده است؛ از کارشناسان داخل و خارج ناجا در این کارگروه استفاده می شود تا محورهای فرامین مقام معظم رهبری در این نیرو عملی شده تا در نهایت در پایان سال، گزارش خوبی به رهبر معظم انقلاب و مردم تقدیم شود.

اشتری تاکید کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری فقط با همت فرماندهان و کارکنان خدوم نیروی انتظامی عملی می شود؛ باید با تجهیزات و تکنولوژی روز، ناجا را تقویت کرده تا یک سازمان پویا، زنده و پلیس چابک، حرفه ای و متدین داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مسئولان متولی معیشت، همت بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند تا اندکی از نگرانی و دغدغه کارکنان در این حوزه رفع شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز