خبرگزاری کار ایران

هاشمی:

باید استقلال و آزادی دانشگاه به رسمیت شناخته شود

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۴۴۵

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه، محور توسعه است و باید بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد و ماباید برای پیوند زدن کانون های دانش به اقتضائات زندگی مردم تلاش کنیم تا به رشد و توسعه پایدار دست یابیم.

به گزارش ایلنا، هاشمی در همایش "تدبیر در توسعه استان چهارمحال و بختیاری" با بیان اینکه دانشگاه میزبان سرمایه های اجتماعی است، اظهار داشت: برهمین اساس باید دانشگاه بستر لازم را برای رشد و بالندگی دانشجویان فراهم کند و رسیدن به افق های مطلوب جز با پذیرش محوریت دانش و کانون دانش یعنی دانشگاه محقق نخواهد شد.

هاشمی با اشاره به نقش دانشگاه در پیشرفت و توسعه جوامع تصریح کرد: اعتماد از مهم ترین عناصر سرمایه های اجتماعی است و همچنین مشارکت، همدلی و همزبانی از دیگر عناصر سرمایه های اجتماعی به شمار می رود که اگر این عناصروجود نداشته باشند، به توسعه نیز دست پیدا نمی کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه باید پیشگام به سمت همدلی و پیشرفت باشد، گفت: دانشگاه یک نهاد صرفاً سیاسی یا بوروکراتیک نیست و باید استقلال و آزادی های دموکراتیک آن به رسمیت شناخته شود.

وی با بیان اینکه دیدگاه های تنگ نظرانه، دانشگاه را از رشد بازمی دارد، گفت: اینکه دانشگاه نتواند جایگاه خود را در رشد و توسعه کشور پیدا کند، چالشی است که نباید نسبت به آن بی تفاوت بود.

هاشمی در پایان سخنان خود با تاکید بر ضرورت توجه به اقتصاد دانش بنیان در عرصه های مختلف خاطرنشان کرد: امید می رود با توجه به توانمندی و ظرفیت های دانشگاهی که دراستان چهارمحال و بختیاری وجود دارد به حرکت در مسیر توسعه یافتگی این استان شتاب داده شودو این استان با برگزاری چنین همایش هایی و تداوم آن بتواند در این راستا الگو باشد.

گفتنی است همایش تدبیر در توسعه چهارمحال و بختیاری با هدف بررسی راهکارهای توسعه این استان با حضور مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه شهرکرد برگزار شد .

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز