خبرگزاری کار ایران

بازسازی صحنه سرقت از صرافی عماد؛

دزدی از صرافی به روش فیلم‌های خارجی/ متهم اصلی از کشور متواری شده است

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۳۲۸

رئیس پلیس آگاهی فاتب در جریان بازسازی صحنه سرقت صرافی عماد واقع در خیابان منوچهری تهران گفت: تعداد سارقین دو نفر بود که یک نفر از آن‌ها بلافاصله بعد از سرقت به گفته همدستش به کشور آمریکا متواری شده و نفر دوم دستگیر و طی بازجویی‌ها اقرار کرد که سه روز زمان سرقت به طول انجامیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ عباس علی محمدیان گفت: در تاریخ ۱۳ فروردین سال جاری صاحب یک باب مغازه صرافی متوجه وقوع سرقت از طریق سوراخ کردن دیوار مغازه می‌شود.

وی گفت: سارقین توانستند با استفاده از مغازه مجاور این صرافی که خالی بود، وارد مغازه شده و توانستند با بریدن گاوصندوق مبالغ زیادی رابه سرقت ببرند.

محمدیان با اشاره به اینکه با اعلام سرقت بلافاصله همکاران ما در محل حاضر شده و بررسی‌های لازم در صحنه جرم را انجام دادند، افزود: اگرچه سارقین حافظه دوربین را پاک کرده و تمام دروبین‌ها را به سرقت برده بودند و سیستم ضد سرقت را از کار انداخته بودند با این وجود همکاران ما توانستند آنها را شناسایی کنند.

رئیس پلیس آگاهی فاتب تصریح کرد: تعداد سارقین دو نفر بود که یک نفر از آن‌ها بلافاصله بعد از سرقت به گفته همدستش به کشور آمریکا متواری شده و نفر دوم دستگیر و طی بازجویی‌ها اقرار کرد که سه روز زمان سرقت به طول انجامیده است.

محمدیان ادامه داد: این سارقین در هشتمین روز تعطیلات نوروز این اقدامات را انجام دادند و در روز دوازدهم فروردین سرقت خود را به اتمام رساندند. این سرقت کاملا برنامه‌ریزی شده بود، چرا که آن‌ها وسایل تخریب دیوار و برش گاو صندوق را در اختیار داشتند و به نظر می‌رسد از فیلم‌های خارجی الگو برداری کرده بودند.

وی با بیان اینکه یکی از سارقین دستگیر و بخش زیادی از اموال کشف شد، گفت: همچنین درباره شناسایی محل اقامت سارق متواری شده، کنترل و دستگیری وی از طریق اینترپل اقدامات لازم را پیگیری می‌کنیم.

وی درباره اموال سرقت شده گفت: این اموال شامل دلار، ‌پول نقد رایج کشور و انواع سکه‌ها بود که برابر اعلام مال‌باخته جمع این ارقام به ۷۵۰ میلیون تومان می‌رسید که مبلغی حدود ۶۰۰ میلیون از اموال کشف شده است.

محمدیان خاطرنشان کرد: با توجه به ادعای مال‌باخته مبلغ سرقت همین رقم بوده، اما به دنبال کشف مابقی اموال هستیم.

وی  با اشاره به اینکه این افراد سابقه کیفری نداشتند، اما در گذشته در مقرهای انتظامی از آن‌ها تعهدنامه اخذ شده بود که برابر سوابق آن‌ها توانستیم به آن‌ها دسترسی پیدا کنیم، افزود: از شانزدهم فروردین پرونده به گردش افتاد و ۱۵ روز طول کشید تا هویت سارقین مشخص شود، اما دستگیری این فرد یک هفته پیش رخ داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز