خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

دستگاه‌ها موظف به ارائه برنامه‌ درحوزه اعتمادعمومی شدند

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۸۶۵

وزیر کشور گفت: همه دستگاه‌ها موظف هستند؛ در حوزه خود موضوع اعتماد عمومی را آسیب‌شناسی کنند و طی یکماه آینده برنامه عملیاتی خود را در این باره ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در هفتاد و یکمین جلسه شورای اجتماعی کشور در تشریح موضوع جلسه گفت: شعار سال و بحث عفاف و حجاب در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: مسئولین حاضر در جلسه براساس دریافت اطلاعات و مطالعات اجتماعی در حوزه سرمایه اجتماعی مطالبی را در جلسه مطرح کرده‌اند که طبق آن در برخی از موارد در حوزه اجتماعی با آسیب مواجه هستیم. این موضوع باید در بحث سرمایه‌های اجتماعی و اعتماد عمومی مورد توجه قرار گیرد تا رضایتمندی مردم افزایش یافته و شعار سال محقق شود.

وزیر کشور تاکید کرد: همه دستگاه‌ها موظف هستند؛ در حوزه خود موضوع اعتماد عمومی را آسیب‌شناسی کنند و طی یکماه آینده برنامه عملیاتی خود را در این باره ارائه دهند. تا بتوانیم براساس آن زمینه تقویت اعتماد عمومی را فراهم کنیم.

به گفته وی با توجه به مسائل اقتصادی کشور و انتخابات پیش رو که نیاز آن مشارکت بالای عمومی است، این موضوع اهمیت دارد.

وی همچنین در بحث عفاف و حجاب نیز گفت: برنامه و هدف وزارت کشور این بود؛ کمک‌های مردم، نظارت عمومی و NGO‌هایی که در موضوع عفاف و حجاب فعالیت دارند، تقویت شوند.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه در دستگاههای اجرایی با نظارت‌هایی که انجام شده، رعایت شرایط و هنجارهای اجتماعی رشد خوبی داشت، گفت: در حوزه عمومی نیز سال گذشته موضوع عفاف و حجاب شرایط خوبی را گذراند، اما با این حال این موضوع همچنان دغدغه افکار عمومی متدین جامعه است.

وی تاکید کرد: در موضوع عفاف و حجاب با شبکه‌ها، ‌افراد و جریان‌هایی که در حوزه اخلاقی اشاعه فساد وفحشا کنند، از سوی نیروی انتظامی و قوه قضاییه برخورد جدی صورت خواهد گرفت. همچنین در حوزه عمومی با کمک مردم و بسیج افکار عمومی و هدایت مسائل فرهنگی گامهای مهمی در حوزه عفاف و حجاب برداشته خواهد شد.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه بحث NGO و سمن‌ها در سال قبل در اولویت‌های برنامه‌های وزارت کشور قرار گرفت، گفت: الان هم همچنان در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و همه دستگاه‌ها آمادگی دارند تا NGOهایی که در بحث عفاف و حجاب فعالیت دارند؛ کمک‌های لازم را انحام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز