خبرگزاری کار ایران

ابتکار تاکید کرد:

استفاده از پتانسیل زنان در حفاظت محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۲۶۸۸۱۷

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: استفاده از پتانسیل زنان در حفاظت از محیط زیست بسیار موثر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار که در مراسم بزرگداشت روز مادر و مقام زن که عصر روز شنبه برگزار شد؛ ضمن اشاره به شخصیت حضرت فاطمه و ابعاد علمی و اندیشه‌های ایشان اظهار کرد: نقش زنان در حفاظت محیط زیست برای ما بسیار مهم است، زیرا زنان علاوه بر اینکه پرورش‌دهنده نسل آینده هستند و به فرزندان خود آموزش می‌دهند، در ایجاد تحولات اجتماعی و انجام فعالیت‌های تخصصی نیز بسیار فعالند و نقش کلیدی را ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: در مباحثی مانند محیط زیست که با بحران رو به رو هستیم، خودآگاهی زنان و خانواده‌ها در مدیریت منابع آب، انرژی، مدیریت پسماند و... می‌تواند؛ بسیار موثر باشد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: زنان روستایی ما با ایفای نقش در حفاظت از آب و خاک و آگاهی در مورد مضرات استفاده بی‌رویه از سم و کود برای خود و فرزندانشان می‌توانند، در تغییر الگوی مصرف موثر باشند و در جامعه کشاورزی تغییر ایجاد کنند. همچنین زنان شهری نیز با کاهش تولید پسماند و اصلاح شیوه زندگی می‌توانند، در راه حفاظت محیط زیست اثربخش باشند.

وی با بیان اینکه در یک سال و نیم گذشته اقدامات خوبی در حوزه زنان و محیط زیست انجام شده است، اظهار کرد: برنامه آموزشی خوبی در حوزه دریاچه ارومیه آغاز شده که یکی از هدف گذاری‌های اصلی آن زنان هستند.

وی ادامه داد: همچنین زنان در سازمان‌های مردم نهاد نقش کیفی ایفا می‌کنند و شاهد رشد سمن‌ها در کشور هستیم، به طوری که در برخی استان‌ها تعداد سمن‌ها به ۵ برابر رسیده و تحول خوب و نویدبخشی را در حفاظت از محیط زیست داریم و امیدواریم که سیاست‌گذاری‌ها در این زمینه در اصلاح الگوی رفتاری و بهبود محیط زیست موثر باشد.

 در ادامه این مراسم شهربانو امانی مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و امور زنان و خانواده گفت: هر کشوری که زنان خود را مورد احترام قرار دهد، مقام انسان را بزرگ داشته است.

وی با اشاره به اینکه اکنون در کشور ما سه درصد اشتغال به زنان اختصاص دارد، افزود: همچنین در سه قوه نظام نیز حضور زنان یک تا سه درصد است و میزان مدیران عالی رتبه زن در کشور به ۱۰ الی ۱۴ درصد می‌رسد، اما در سازمان حفاظت محیط زیست از آنجا که استراتژی استفاده از توانمندی زنان وجود دارد، میزان حضور زنان در بخش‌های مدیریتی ۵۰ درصد است.

امانی افزود: سال گذشته پروژه‌ای را به صورت پایلوت انجام دادیم که در آن از ظرفیت زنان در سازمان‌های محلی و روستایی استفاده شد و زنان این روستا‌ها توانستند؛ مطالباتشان را از فرمانداری دریافت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز