خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی در گفت‌و گو با ایلنا:

کمبود متخصص اورژانس در کشور/ تربیت پزشک اورژانس مصیبت دارد

asdasd
کد خبر : ۲۶۸۵۰۸

عضو هیات مدیره سازمان نظام پزشکی با اشاره به کمبود متخصص اورژانس در کشور گفت: طرح تربیت پزشک اورژانس تدوین شده، اما اجرای آن خیلی مصیبت دارد؛ باید دانشگاه آن را ایجاد کرد، اساتید را مشخص کرد و خیلی کارهای دیگر باید انجام داد، به همین دلیل رفع این مشکل زمان زیادی می‌برد.

ایرج خسرونیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره تعرفه خدمات پزشکی گفت: با تعرفه‌ای که در هیات دولت در انتظار تصویب است، اختلاف درآمد پزشکان متعادل خواهد شد. براساس این مصوبه همه پزشکان به یک نسبت درآمدشان افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: بین پزشکی که کار می‌کند و پزشکی که کار نمی‌کند، باید تفاوت وجود داشته باشد؛ به طور مثال یک پزشک در بیمارستان چشم کار می‌کند و روزی ده عمل انجام می‌دهد، یک پزشک متخصص دیگر نیز روزی یک عمل انجام می‌دهد و به همین دلیل تفاوت درآمد‌ها زیاد است.

معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی درباره رفع کمبود پزشک اورژانس نیز گفت: ما متخصص اورژانس خیلی کم داریم و باید متخصص اورژانس تربیت شود. برای این موضوع باید دانشکده تخصصی تاسیس شود.

وی افزود: برای رفع این مشکل در شرایط کنونی نمی‌توان کاری کرد و ابتدا باید به فکر تربیت پزشک متخصص باشیم.

خسرونیا تاکید کرد: طرح تربیت پزشک اورژانس تدوین شده، اما اجرای آن خیلی مصیبت دارد؛ باید دانشگاه آن را ایجاد کرد، اساتید را مشخص کرد و خیلی کارهای دیگر انجام داد، به همین دلیل رفع این مشکل زمان زیادی می‌برد.

وی با اعلام اینکه بیست و ششمین کنگره سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران از ۱۵ تا ۱۸ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود که در آن مشکلات جامعه پزشکی بررسی می‌شود.

خسرونیا درباره این مشکلات گفت: به مسائلی چون تعرفه‌ها، مشکلات طرح تحول سلامت، مشکلات بخش خصوصی و بیمارستانهای دولتی در این کنگره پرداخته خواهد شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز