خبرگزاری کار ایران

سردار اشتری:

فرمایشات مقام معظم رهبری مبنای معماری آینده ناجاست

فرمانده نیروی انتظامی گفت: آینده ناجا به یک کار معماری نیاز دارد و از سوی دیگر آینده نیازمند طرح‌ریزی است که این اقدام توسط مجموعه نیرو انجام می‌شود،‌ مبنای معماری ناجای آینده باید فرمایشات مقام معظم رهبری باشد.

به گزارش ایلنا، سردار «اشتری» در مراسم معارفه جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به نامگذاری سال 94 به نام سال «دولت و ملت،‌ همدلی و همزبانی» از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: امیدوارم امسال همانگونه که ایشان در شروع سال اعلام کردند، سالی خوب برای مردم، مسئولان و کشور باشد، همدلی و همزبانی میان دولت و حاکمیت موجب رشد بالندگی و پیشرفت برای کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه در نیروی انتظامی باید همدلی و همزبانی بیش از پیش وجود داشته باشد، به همدلی و همزبانی در سه حوزه میان فرماندهان و کارکنان ناجا، نیروی انتظامی و مردم و نیز ناجا و دولت اشاره کرد و گفت: البته این سه مقوله، تفاسیری دارد که در فرصتی مناسب اعلام خواهیم کرد.

فرمانده ناجا ضمن تقدیر از رشادت‌های کارکنان ناجا در سال 93، تعداد شهدا و متوفیان این نیرو را در این سال قابل ملاحظه دانست و گفت: سال گذشته سالی با حجم ماموریتی بالا برای ناجا بود که اقدامات خوبی انجام شد و از کلیه عزیزان خصوصا از زحمات سردار «احمدی مقدم» برادر عزیز، مجاهد، خستگی ناپذیر و ولایت‌مدار تشکر می‌کنم، وی طی یک دهه برای ناجا زحمات بسیار زیادی کشید و اقدامات زیربنایی و زیرساختی خوبی را برنامه‌ریزی کرد که امیدواریم بتوانیم از تجربیات وی استفاده کنیم.

سردار اشتری ادامه داد: در حکم مقام معظم رهبری برای انتصاب اینجانب موارد بسیار زیبا و به جایی عنوان شده است؛ ایشان به اقدامات خوبی که در دوره سردار «احمدی مقدم» انجام شده، اشاره و بر استمرار آن تأکید کردند.

وی، اجرای تدابیر و فرامین فرمانده معظم کل قوا خصوصا موضوعاتی که در حکم انتصاب اعلام کردند، را محور اصلی ماموریت نیروی انتظامی عنوان و تصریح کرد: ان‌شاالله موضوعات دسته‌بندی و محوریابی خواهد شد البته یک سری اقدامات در این زمینه انجام شده است.

وی «صیانت و معیشت کارکنان ناجا» که همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده را یکی دیگر از اولویت‌های اصلی نیرو عنوان کرد و افزود: بهبود خدمات انتظامی، تقویت مرزبانی تداوم کاهش تخلفات جاده‌ای، آرامش اخلاقی و اجتماعی، برقراری امنیت و ... را از دیگر ماموریت‌های این نیرو به شمار می‌آید.

فرمانده ناجا با اشاره به کاهش 7 درصدی تلفات جاده‌ای افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که حتی یک کشته نیز در این رابطه زیاد است، به گونه‌ای که ایشان از شنیدن یک تصادف که منجر به فوت، نگران می‌شوند، هر چقدر بتوانیم تخلفات جاده‌ای را کاهش دهیم در راستای منویات رهبری قدم برداشتیم، ضمن اینکه یک حرکت انسان‌دوستانه و مردمی از سوی ناجا خواهد بود.

سردار اشتری بر «صیانت از کارکنان خدوم ناجا» تاکید کرد و افزود: البته اقدامات خوبی در این رابطه طی سال‌های گذشته صورت گرفته اما باید این امر با شتاب بیشتری انجام شود. مقام معظم رهبری در احکام صادره بر موضوع «معیشت کارکنان و صیانت از آن‌ها» تأکیدات موکدی داشته‌اند.

این مقام ارشد انتظامی، بر ارتقای فضای اسلامی و انقلابی در ناجا با همت فرماندهان و کارکنان این نیرو تاکید و تصریح کرد: این موضوع علاوه بر احکام صادره از سوی مقام معظم رهبری بارها مورد تاکید واقع شده است، لذا برای آینده ناجا باید این موضوعات را محور اصلی خود قرار دهیم.

وی تصریح کرد: آینده ناجا به یک معماری و طرح ریزی نیاز دارد که این اقدام توسط مجموعه نیرو انجام می‌شود، مبنای این معماری باید فرمایشات مقام معظم رهبری باشد.

اشتری خاطرنشان کرد: در معماری آینده ناجا از توانمندی سردار رادان در مرکز راهبردی نیروی انتظامی و نیز تجربیات ارزنده دیگر فرماندهان این نیرو بهره می‌بریم.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی متعلق به ولایت و حضرت امام (ره) است لذا باید یک نهاد انقلابی، سازمان ولایت‌مدار و دین‌مدار باشد، همان‌گونه که ثابت کرده که چنین است باید این روحیه با فرمایشات مقام معظم رهبری مطابقت پیدا کند.

سردار اشتری ادامه داد: در بررسی صورت گرفته از عملکرد ناجا، طی سال‌های گذشته گام‌های بسیار خوبی در این راستا برداشته شده که شاهد ادعای ما شهادت همکاران ما است که تا پای جان برای حفظ نظم و امنیت ایستاده‌اند.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم انتظامی امین که فرمودند «نیروهای انتظامی مصداق مجاهدان فی سبیل الله هستند»، اشاره کرد و گفت: ایشان مدال بزرگی بر گردن ناجا انداختند که نمونه‌ای از آن را سراغ ندارم که البته حفظ چنین مدالی شرایطی دارد؛ مجاهد فی سبیل الله در زندگی فردی و اجتماعی باید خیلی از موارد را رعایت کند.

فرمانده ناجا، تعالی فردی و سازمانی در نیروی انتظامی را یکی از موضوعات مد نظر فرمانده معظم کل قوا عنوان و بر ارتقای آن تاکید کرد.

کد خبر : ۲۶۳۷۳۴