خبرگزاری کار ایران

قائم مقام سازمان پرستاری در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد:

ارزشگذاری خدمات پرستاری از دستور کار شورای عالی بیمه خارج شد

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۶۶۷

قائم مقام سازمان پرستاری گفت: سازمان طی نامه‌ای به دبیرخانه شورای عالی بیمه عنوان کرد که بررسی تعرفه‌های خدمات پرستاری از دستور کار خارج شود تا کل خدماتی که در نظر گرفته‌ایم؛ وارد کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات سلامت شود.

احمد نجاتیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در شورای عالی بیمه گفت: هنوز خبری از شورای عالی بیمه منتشر نشده است، اما آنچه در جلسه هفته گذشته رخ داد؛ این بود که وزارت بهداشت از ۲۵۰ خدمتی که ما تعیین کرده بودیم و خود وزیر بهداشت قول داده بودند که وارد کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات سلامت شود، تنها ۵۰ خدمت آماده شده و قصد دارند که پرستاری در منزل و مراقبت‌های منزل را وارد کتاب کنند که این موضوع تامین کننده نظر سازمان پرستاران نبود، چرا که عمده خدمات پرستاری مربوط به خدمات بیمارستانی می‌شود.

وی افزود: سازمان طی نامه‌ای به دبیرخانه شورای عالی بیمه عنوان کرد که بررسی تعرفه‌ها از دستور کار خارج شود تا کل خدماتی که در نظر گرفته‌ایم؛ وارد کتاب شود، چرا که ما قبول نداریم که تنها ۵۰ خدمت وارد کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات سلامت شود.

نجاتیان گفت: در حقیقت ما درخواست کردیم که اگر قرار است؛ فقط خدمات پرستاری در منزل وارد کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات سلامت شود، ما این را قبول نداریم. آن‌ها نیز درخواست ما را قبول کردند و این موضوع از دستور کار شورای عالی بیمه خارج شد.

وی تصریح کرد:  در روز پرستار وزیر بهداشت برای نهایی شدن تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری دستور داده بودند، اما لایه‌هایی در وزارتخانه وجود دارد که مخالف این قضیه هستند.

قائم مقام سازمان پرستاری گفت: یک بخشی از وزارت بهداشت و دبیرخانه شورای عالی بیمه و عمدتا کار‌شناسان این دو بخش علی‌رغم اینکه قانون در این زمینه وجود دارد و آنها باید از قانون تبعیت کنند، نظرات خود را مطرح می‌کنند.

نجاتیان افزود: ما بر اساس جمع بندی که کردیم، در تلاش هستیم؛ طرحی را به مجلس ارائه دهیم و در این زمینه با تعدادی از نمایندگان مجلس نیز صحبت کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا طرح ساماندهی پرداخت در نظام سلامت را در این طرح ارائه دهیم، افزود: در قانون برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده است که خرید راهبردی خدمات سلامت رخ دهد و امسال نیز هیات دولت ایین‌نامه‌ای مبنی بر تغییر نظام پرداخت از نظام کارانه بر نظام مبتنی بر گروه‌های تشخیصی را صادر کردند.

وی با اشاره به اینکه این روشی است که در تمام دنیا امتحانش را پس داده است، گفت: ما معتقدیم که نظام کارانه یکی از بد‌ترین روش‌ها در دنیا است. خیلی از جاها که این کار را کردند به این نتیجه رسیدند که جوابگوی نیاز‌ها نیست.

قائم مقام سازمان پرستاری گفت: در نظام جدید که ما پیشنهادش را به مجلس ارائه می‌دهیم و در برنامه پنجم نیز مورد تاکید قرار گرفته است، نظام پرداخت در نظام سلامت اصلاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا امضای نمایندگان را در پای طرح داشته باشیم، گفت: مجلس در شرف تعطیلی‌ است و ما نیازمند رایزنی‌های بیشتری در این زمینه هستیم. نمایندگانی از کمیسیون‌های مختلف از این طرح حمایت کرده‌اند، اما چون هنوز امضا‌ها کامل نشده است، تعداد آن را بیان نمی‌کنم.

نجاتیان گفت: در حال ارائه مدارک و مستندات به نمایندگان هستیم و خیلی از نمایندگان اعلام کرده‌اند که از طرح حمایت می‌کنند و ما امیدواریم که بعد از تعطیلات عید با تکمیل شدن امضا‌ها این طرح وارد دستور کار مجلس شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز