خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی فضای مجازی:

ایران در بخش پرتاب و ساخت ماهواره شرایط خوبی دارد

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۳۶۷

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های شریف، امیرکبیر و علم و صنعت در زمینه ماهواره‌ها، تجربیات موفقیت‌آمیزی دارند، اظهار داشت: ایران به لحاظ عمق، طول و عرض فضایی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ انتظاری دبیر شورای عالی فضای مجازی در چهاردهمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران با اشاره به موفقیت‌های حاصل شده در دوره‌های گذشته در حوزه هوافضا گفت: پایه‌گذاری ساخت ماهواره در کشور در بخش غیرنظامی با بازدید آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و براساس طرحی که به ایشان پیشنهاد شد، صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه اولین ماهواره (مصباح) در سازمان پژوهش ساخته و پایه‌گذاری شده است، اظهار داشت: تنها ماهواره‌ای که هنوز بعد از گذشت سال‌ها، آماده عملیات است، این ماهواره است و در گذشته شاهد بودیم که این ماهواره تا پای پرتاب هم رفت اما به دلیل تحریم‌ها شرکت پرتاب‌کننده از پرتاب خودداری کرد اما خوشبختانه این موضوع باعث شد که دانشمندان کشور با پرتاب ماهواره امید این گلوگاه را بشکنند و به تکنولوژی‌های کلیدی دست یابند.

وی ادامه داد: واقعیت این است که توانمندی‌های زیادی در کشور وجود دارد و چندین دانشگاه وجود دارد که به خصوص سه دانشگاه شریف، امیرکبیر و علم و صنعت در این زمینه تجربیات موفقیت‌آمیزی داشته‌اند و پرتاب‌های موفقیت آمیزی نیز صورت گرفته است.

  دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه مدیریت پروژه‌های فضایی پیچیده است، گفت: در حال حاضر چه در بخش پرتاب و چه در بخش ساخت توانمندی‌های خوبی در کشور ایجاد شده و شرایط خوبی داریم.

انتظاری اضافه کرد: ‌قدرت کشور ما نه تنها در منطقه بلکه در سطح بین‌المللی یک قدرت بی‌نظیری است و داشتن تجربه 20ساله دراین حوزه باعث شده که به لحاظ عمق و طول و عرض فعالیت فضایی کشور وضعیت مطلوبی داشته باشیم.

وی درباره الزامات آینده کشور در این فناوری توضیح داد و گفت: یکی از این الزامات مدیریت پایدار است و با توجه به اینکه فناوری پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد، نیازمند نظام مدیریت پایدار است. این مدیریت‌ها باید به صورت تخصصی و راهبردی باشد. در این زمینه تصمیمات پایدار بسیار ضرورت دارد و این الزامات باید توسط مدیریت کلان کشور رعایت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز