خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی در گفت‌وگو با ایلنا:

در حوزه میراث فرهنگی هیچ چیز سرجای خودش نیست

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۹۲۷

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در حال حاضر در حوزه میراث فرهنگی هیچ چیز سرجای خودش نیست.

محمد بهشتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد اقدامات کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم ایران) برای استقبال بیشتر از موزه‌ها در کشور، گفت: ما همواره در ایکوم ایران، برای افزایش استقبال، موزه‌ها را تشویق می‌کنیم که  برنامه‌ها ی نو و جدیدی داشته باشند، به درستی موزه داری کنند و بتوانند موزه خود را به خوبی برای مردم معرفی کنند.

وی ادامه داد: همچنین در بخش اطلاع‌رسانی و انعکاس برنامه‌ها و اخبار موزه‌ها نیز دچار مشکل هستیم.اطلاع رسانی که اکنون از طرف موز‌ها برای مردم صورت می‌گیرد، قطعا کافی نیست .

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: رسانه‌ها باید در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی نقش پررنگ تری را ایفا کنند. در حالی که سالهاست رسانه‌ها نقش خود را فراموش کرده‌اند و فقط «غر» می‌زنند در صورتی که رسانه‌ها باید در جهت اطلاع‌رسانی به جامعه نسبت به میراث فرهنگی اقدام کنند.

بهشتی ادامه داد: در حال حاضر در حوزه میراث فرهنگی هیچ چیز سرجای خودش نیست،  موزه‌ها، NGO‌ها و رسانه‌ها  هیچکدام کار خود را به درستی انجام نمی‌دهند و هریک نیز می‌خواهد کار دیگری را انجام دهد.

وی در پاسخ به اینکه آیا سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این توانایی را ندارد که به چنین وضعیتی سامان دهد، اظهار کرد: همانند دیگر بخش‌های حوزه میراث فرهنگی، مشابه این وضعیت  در خود سازمان میراث فرهنگی نیز حاکم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز