خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی رئیس پژوهشکده میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری:

موزه های ایران صبح پنجشنبه در اعتراض به اقدامات داعش تعطیل خواهد بود

کد خبر : ۲۵۶۷۹۱

مشاور عالی رئیس پژوهشکده میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری از تعطیلی موزه‌ها در صبح روز پنجشنبه در اعتراض به تخریب میراث فرهنگی و آثار باستانی از سوی گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد محیط طباطبائی در سیزدهمین گردهمایی باستان شناسان ایران اظهار کرد: پس از بین رفتن مسجمه های بودا در بامیان افغانستان به دست طالبان، از بین بردن میراث بشری در زمره جنایات علیه بشریت تصویب شد و بنا برآن دادگاه لاهه این امکان را یافت تا نابودگران این میراث را به دادگاه بکشاند و محکوم کند.

وی ادامه افزود: آنچه در موصل رخ داد تنها از بین رفتن میراث ملموس نیست بلکه میراث انسان و فرهنگ منطقه نیز در حال تخریب است.

مشاور عالی رئیس پژوهشکده میراث فرهنگی اظهار کرد: بر این اساس کمیته ملی موزه های ایران ضمن صدور بیانیه ای برای محکوم کردن اقدامات ضد بشری داعش اعلام می کند که در اعتراض به این رفتار غیر انسانی روزپنجشنبه 14 اسفند ماه تمامی موزه های ایران از ساعت 11 تا 11 و نیم تعطیل خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
نظرات خوانندگان
  • امیر

    باید پنجشنبه و جمعه کلیه موزها در سراسر ایران رایگان شود ... نه تعطیل !!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز