خبرگزاری کار ایران

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا خبر داد:

کشف ۱۱ هزار دستگاه و تجهیزات رادیویی قاچاق در ۱۱ ماه گذشته

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۶۴۶

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا از کشف ۱۱ هزار دستگاه و تجهیزات رادیویی قاچاق در ۱۱ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، ‌ سردار دولتخواه در همایش ارتباطات رادیویی که صبح امروز در سالن همایش مجتمع فرهنگی غدیر برگزار شد، اظهار داشت: امروزه ارتباطات رادیویی به عنوان یک زیرساخت در مقوله IT مطرح است و بسیاری از شبکه‌های ارتباطی نیروهای مسلح و سازمان‌ها روی ارتباطات بیسیم می‌چرخد.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین موضوع در بحث ارتباطات رادیویی پایداری شبکه‌های بیسیم و طیف فرکانس‌ها است، گفت: فرکانس هم مثل سایر منبع‌های دیگر هم دارای محدودیت است و هم با رشد فزاینده تقاضا مواجه است به همین جهت برای بهره‌وری از این منبع باید مدیریت صورت گیرد.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا با اشاره به برگزاری همایش امروز، گفت: ‌ هدف از برگزاری همایش امروز این بود که سازمان‌های درگیر با بحث ارتباطات رادیویی در جهت افزایش بهره‌وری از این طیف و راه حل مشکلی برسند.

سردار دولتخواه متولی اصلی این موضوع را سازمان تنظیم مقررات رادیویی دانست و گفت: ‌ما وظیفه داریم تا با همکاری سازمان تنظیم مقررات رادیویی و مقام قضایی بحث پاکسازی فرکانس‌ها را دنبال کنیم.

 سردار دولتخواه ادامه داد: طی سال جاری ۵ هزار فقره تجهیزات قاچاق کشف شد و ۶ هزار فقره بهره‌برداری غیر مجاز نیز تجهیزاتشان جمع آوری شد.

وی در خصوص بیسیم‌های تترا گفت: پایلوت استفاده از این بیسیم‌ها در کرج به اجرا درآمد و الان در شهر کرج به صورت عملیاتی از این بیسیم‌ها استفاده می‌شود و در برنامه‌هایمان نیز این موضوع قرار است تا از بیسیم‌های تترا استفاده کنیم ضمن اینکه از این محصول به صورت عملیاتی و با تمام ظرفیت استفاده می‌شود.

وی در پایان گفت: ‌ اگر اختلال فرکانس در مرز‌ها وجود داشته باشد، ما مورد مدنظر را به سازمان تنظیم مقررات ارجاع می‌دهیم و آن‌ها پیگیری می‌کنند مواردی هم وجود داشته که منجر به نتیجه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز