خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان تاکسیرانی تهران خبر داد:

صدور کارت هوشمند برای رانندگان سرویس مدارس

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۵۲۵

علاوه بر برچسب مخصوص برای سرویس مدارس، یک کارت هوشمند نیز برای رانندگان سرویس مدارس در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان تاکسیرانی تهران گفت: مدارس و والدین باید سرویس‌هایی را مطالبه کنند که برچسب سال تحصیلی ۹۴-۹۳ را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ میثم مظفر امروز(یکشنبه) در نشست خبری با موضوع رونمایی از آرم مخصوص سرویس مدارس اظهار داشت: خیلی از والدین تصورمی‌کنند که همان برچسب سال‌های گذشته مخصوص سرویس مدارس است، در صورتی که این طور نیست و هر ساله آرم و لوگوی متفاوت با سالهای گذشته تعیین می‌شود.

به گفته وی مدارس و والدین باید سرویس‌هایی را مطالبه کنند که برچسب سال تحصیلی ۹۴-۹۳ را داشته باشند.

رئیس سازمان تاکسیرانی تهران در رابطه با چگونگی تعیین نرخ سرویس مدارس تصریح کرد: سازمان تاکسیرانی هر ساله نرخ پیشنهادی خود را در کمیسیون حمل ونقل شورای شهر اعلام می‌کند و در صحن شورای شهر مورد بررسی قرار می‌گیرد، لذا با مصوبه شورا نرخ سرویس مدارس تعیین می‌شود.

وی افزود: امسال نیز شورای شهر تهران نرخ سرویس مدارس را با ۲۰ درصد افزایش قیمت نسبت به سال گذشته مصوب کرده و همان نرخ ملاک عمل خواهد بود.

مظفر تاکید کرد: اگر سرویس مدرسه ای دارای برچسب مخصوص باشد و از نرخ مصوب تخطی کند این موضوع قابل پیگیری خواهد بود و آموزش و پرورش نیز هر سال این نرخ مصوب را به مناطق ۲۲ گانه شهر تهران ابلاغ می‌کند و مناطق نیز این مبالغ را به مدرسه ابلاغ خواهند کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون شاهد هیچ شکایت رسمی درخصوص تخلف سرویس‌های دارای برچسب در رابطه با دریافت مبلغ غیر مجاز شاهد نبوده‌ایم، گفت: خیلی از شکایات و تخلفات عمدتا مربوط به خودروهایی است که دارای صلاحیت لازم نیستند.

رئیس سازمان تاکسیرانی تهران همچنین صدور کارت هوشمند برای رانندگان سرویس مدارس را یکی از خروجی‌های مرکز کنترل نظارت تاکسیرانی عنوان کرد و افزود: علاوه بر برچسب مخصوص برای سرویس مدارس، یک کارت هوشمند نیز برای رانندگان سرویس مدارس در نظر گرفته شده است که با این کارت هوشمند اطلاعات در خصوص راننده و اینکه در گذشته چه تخلفاتی مرتکب شده، مشخص خواهد شد.

مظفر با اشاره به اصلاح آیین نامه تاکسیرانی در شورای شهر تهران اظهار داشت: براساس این اصلاحیه در صورتی که امتیازات منفی راننده تاکسی به حدی که معین شده، برسد به عنوان راننده پر خطر تلقی و ملزم خواهد بود که پس از طی دوره‌های خاصی که برای رانندگان پرخطر در نظر گرفته شده است، مجوز خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه بکارگیری رانندگان خانم در مدارس و آموزشگاه‌های دخترانه، افزود: بیش از هزار تاکسی به رانندگان خانمی اختصاص داده شده که از آموزش و مهارت‌های لازم برخوردار شده‌اند و تعداد این بانوان که در مدارس دخترانه فعالیت می کنند، همچنان رو به افزایش است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز