محمودزاده:
هیچ مدرسه غیردولتی حق خروج از ساختار نظام تعلیم و تربیت رسمی را ندارد
رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی، اظهار کرد: تعلیم و تربیت در کشور ما دارای اهداف مشخص وتعیین شدهای است که تمام مدارس غیردولتی نیز موظف به حرکت در چارچوبهای مشخص شده آن هستند و هیچ مدرسه غیر دولتی حق خروج از ساختار نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور را ندارد.
به گزارش ایلنا، احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش با تقدیر از حضور ارزشمند دانش آموزان، همکاران محترم فرهنگی، مدیران و موسسان مدارس غیردولتی در راهپیمایی عظیم سیزده آبان ماه گفت: رخدادهای بزرگ این روز باید به نسل جدید انتقال یابد و دانش آموزان با تاریخ مهم انقلاب آشنا شوند.
وی در ادامه با اشاره به توجه ویژه رییس جمهور محترم جناب آقای دکتر پزشکیان به مسأله آموزش و پرورش و دغدغه مندی دولت چهاردهم به این موضوع، اظهار کرد: حرکت در مسیر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اسناد بالادستی از مهمترین تکالیف ما در رسیدن به اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت کشور است که در این زمینه باید هم زیرساختهای سخت افزاری شامل فضا، تجهیزات و امکانات لازم را فراهم کنیم و هم در حوزه نرم افزاری، برنامه ریزی آموزشی و پرورشی و ارتقای کیفیت را مورد غفلت قرار ندهیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه پایه و اساس اقتدار و مرجعیت علمی از آموزش و پرورش شروع میشود، تصریح کرد: تربیت نیروی انسانی کارآمد، فعال و کنشگر نیز در آموزش و پرورش شکل میگیرد و لذا باید توجه داشت که هم تولید علم و هم تربیت نیروی انسانی موثر و توانمند منوط به داشتن آموزش و پرورشی پویا و قدرتمند است.
رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نظام آموزش و پرورش در تمام دنیا ماموریت و اهداف مشخصی دارد، گفت: تعلیم و تربیت در کشور ما نیز دارای اهداف مشخص وتعیین شدهای است که همگی مدارس غیردولتی نیز موظف به حرکت در چارچوبهای مشخص شده آن هستند و هیچ مدرسه غیر دولتی حق خروج از ساختار نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور را ندارد و همه باید تابع سیاستهای دستگاه آموزش و پرورش کشور حرکت کنند.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تشکیل کمیته رصد، پایش و مداخله در سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش، گفت: در این طرح کلیه مدارس غیر دولتی در سراسر کشور مورد رصد، تحلیل و بررسی قرار میگیرند تا با آسیبشناسی لازم بتوانیم نسبت به رفع مساله اقدام به موقع و صحیح انجام دهیم.