خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه ازاد خبر داد:

تلاش دانشگاه آزاد برای استفاده از ظرفیت‌های زنان در اداره کشور

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۷۷۵

۴۰ درصد کار آموزش پزشکی کشور بر عهده دانشکاه ازاد است. / تخصیص هشت درصد بودجه دانشگاه در سال ۹۳ برای امور پژوهشی

رئیس دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد با بیش از ۴۴ درصد دانشجوی دختر و هفت هزار استاد بانوی هیات علمی با تشکیل شورای راهبردی بانوان فرهیخته دانشگاه امکان استفاده از ظرفیت بانوان کشور در اداره بهتر کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم بزرگداشت سی و دومین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی امروز با حضور ایت الله هاشمی رفسنجانی مؤسس و رئیس هیات امنای دانشگاه ازاد، آیت الله جزایری نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام اشرفی اصهانی، مختاباد عضو شورای شهر تهران و حمید می‌ر‌زاده رئیس دانشگاه آزاد و هاشمی استاندار تهران برگزار شد.

میرزاده در این مراسم با بیان اینکه در بودجه سال ۹۳ که قبل از پایان سال ۹۳ به پایان رسید سعی در عملیاتی شدن و مبتنی بر برنامه ریزی بودن بودجه شده است.

وی با بیان اینکه بودجه امسال چهار هزار و چهارصد میلیارد تومان درآمد و پنج هزار و پانصد میلیارد هزینه دارد، اظهار داشت در بودجه تاکید شده است که تنها باید دوازده درصد بودجه از شهریه‌ها تنظیم شود.

وی با بیان مصوبات هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد در شورای دانشگاه مبنی بر تاسیس شوراهای راهبردی در رشته‌های مختلف در دانشکاه ازاد گفت: در کنار هیات امنا‌ها بیش از هفتصد و پنجاه نفر دانشمند؛ فرهیخته و صاحب نظر مشغول برنامه ریزی و همکاری هستند.

وی با بیان اینکه همزمان توسعه و تقویت واحدهای مجازی دانشگاه آزاد نیز در دستور کار قرار گرفته است از برنامه ریزی برای جذب ۵ هزار عوض هیات علمی و ۶ هزار دانشجوی دکترا در سال ۹۳ خبر داد.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های اموزشی در ترم تابستانی نیز از جمله برنامه‌های ما برای استفاده از فرصت تابستان است گفت: همجنین تفاهم نامه‌ای را با وزیر آموزش و پرورش برای راه اندازی دوره‌های ویژه آموزشی برای معلمان را در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه ایجاد پارکهای علمی و مراکز رشد فن آوری و تجاری سازی تحقیقات از جمله الویت‌های مدیریت جدید دانشگاه ازاد است گفت: تا سقف سی میلیون تومان پژوهانه برای دانشجویان دکترا و افزایش شش برابری اعتبارات پژوهشی برای پژوهشهای کار‌شناسی ارشد و دکتری در دستور کار دانشگاه قرار دارد.

وی همچنین از تخصیص هشت درصد بودجه دانشگاه در سال ۹۳ برای امور پژوهشی خبر داد و گفت: همچنین بیست و شش هزار متر برای تاسیس شرکت توسعه سرمایه گذاری‌های دانشکاه ازاد در سال جاری در نظر گرفته شده است.

ریئس دانشگاه ازاد با بیان اینکه دانشگاه ازاد سالانه ۱۴ هزار میلیارد تومان ترنور مالی دارد خاطر نشان کرد: این امر ظرفیت بالایی را برای استفاده از تسهلیلات بانکی در اختیار دانشکاه ازاد قرار می‌دهد.

همچنین در ادامه مراسم جایزه پژوهشی امام خمینی(ره) به سه تن از اساتید دانشگاه ازاد اهدا شد.

محمود قرآن نویس مدال طلا، حسنعلی زمانی مدال نقره، و محسن گلپرور مدال برنز جایزه پژوهشی امام خمینی دانشگاه ازاد را به خود اختصاص دادند و جوایز خود را از دستان آیت الله هاشمی رفسنجانی دریافت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز