خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا بررسی شد؛

چند موتورِ دیگر باید توقیف شود تا موتورسواران قانون را رعایت کنند؟

چند موتورِ دیگر باید توقیف شود تا موتورسواران قانون را رعایت کنند؟

رئیس پلیس راهور پایتخت درباره چگونگی الزام موتوسواران به رعایت قانون گفت: برخوردهای سلبی باید برای عده محدودی باشد نه برای همه! موتورسواران خودشان باید بخواهند تا وضع اصلاح شود.

سردار موسوی‌پور؛   رئیس پلیس راهور پایتخت  در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که برای ملزم کردن موتورسواران به رعایت قانون و ساماندهی آنان چه باید کرد، گفت: باید خودشان بخواهند. جمعیت ثابت تهران، تقریباً برابر با ۹ میلیون و جمعیت شناور آن برابر با سیزده میلیون نفر است. تقریباً نزدیک به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار موتور سیکلت در شهر تهران تردد می‌کنند که این عدد زیادی است و قطعاً باید خودشان بخواهند و حتی مادر، خواهر یا هر فرد تأثیرگذار در خانواده شان نیز رعایت قانون را باید از آنها بخواهند. 

وی ادامه داد: ما چقدر موتور توقیف کردیم؟ در سال ۹۹، شصت هزار موتورسیکلت رسوبی داشتیم. برخوردهای سلبی باید برای عده محدودی باشد نه برای همه! از طرفی بحث فرهنگ‌سازی و بحث ضمانت اجرایی قوانین و مقررات نیز مطرح است. به نظر من خود مردم باید بخواهند و به این درک برسند که واقعا اگر از کلاه ایمنی استفاده نکنند، اولین کسی که آسیب می‌بیند، خودشان هستند. 

سردار موسوی‌پور تأکید کرد: ببینید چه تعداد جوان فقط به دلیل نداشتن کلاه ایمنی جان خود را از دست داده‌اند؟! اینان جوانان مملکت ما هستند و ما به اینها نیاز داریم. ما افزایش جمعیت را مطرح می‌کنیم که جمعیت مان اضافه شود، بنابراین همین جمعیت را هم باید بتوانیم با رعایت مقررات، حفظ کنیم. 

سردار موسوی‌پور تصریح کرد: البته بی‌نظمی اینقدرها که می‌گویید زیاد نیست. بخش زیادی از این بی‌نظمیِ محدود هم که هست مربوط به اراده و خواست خودشان است. بخشی از آن هم به پلیس و کسانی که مسئولیت نهادینه کردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را دارند، برمی‌گردد. 

رئیس پلیس راهور پایتخت ادامه داد: ما با متخلفان برخورد می‌کنیم و در واقع برخوردهای خودمان را داریم،  اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب، همکاری موتورسوران نیز خیلی مهم است. 

وی در خصوص جلسات هفتگی خود با شهرداری تهران گفت: بیشتر جلسات ما اخیراً پیرامون موضوعاتی مانند دوربین‌های کنترل سرعت و دوربین‌های پلاک خوان، چراغ قرمز، گذرگاه عابر پیاده، طرح ترافیک و رفع نقاط حادثه‌خیز است. 

وی زمان اعلام خروجی این جلسات را پایان خرداد اعلام کرد.

انتهای پیام/
خبرنگار : نیلوفر درویشی
ارسال نظر
پیشنهاد امروز