خبرگزاری کار ایران

وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه تیرماه

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۶۸۳

بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو، طی شش هفته آینده منتهی به نیمه تیر، اغلب مناطق کشور بی ‌بارش خواهند بود یا بارش آن‌ها قابل توجه نیست. انتظار می‌رود میانگین دمای هوا نیز طی این بازه زمانی به‌تدریج افزایش یابد.

به گزارش ایلنا، بر اساس جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی بارش کشور از  ۷ خرداد ماه تا ۱۷ تیر ماه، طی هفته آینده (۷ تا ۱۳ خرداد) در بخش‌های محدودی از شمال‌ غرب و دو سوی دامنه‌های کوه‌های البرز بارش رخ می‌دهد که مقدار آن در محدوده بارش فصل است و سایر مناطق کشور عمدتا بی‌بارش خواهند بود. طی هفته دوم بارش کشور در شمال ‌غرب، دو سوی کوه‌های البرز و شمال‌ شرق در محدوده نرمال با گرایش به کمتر از آن و در سایر مناطق بی‌بارش یا قابل توجه نیست.

بارش هفته سوم در مناطقی از شمال ‌غرب و زاگرس شمالی در محدوده نرمال تا بیش از آن، در دو سوی کوه‌های البرز، شمال‌ شرق و زاگرس میانی در محدوده نرمال تا کمتر از آن و در سایر مناطق قابل توجه نیست. احتمال وقوع بارش انباشته هفتگی بین ۲۰ تا ۵۰ میلیمتر در شمال ‌غرب کشور بین ۲۵ تا ۵۰ درصد است.

بارش هفته‌های چهارم تا ششم در شمال ‌غرب و سواحل خزر کمتر از نرمال و در سایر مناطق به‌جز جنوب ‌شرق قابل توجه نیست. بارش هفته ششم برای جنوب ‌شرق در محدوده نرمال با گرایش به بیش از آن برآورد می‌شود.

بر اساس جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی دمای هوای کشور از ۷ خرداد ماه تا ۱۷ تیر ماه، دمای هوای هفته آینده (۷ تا ۱۳ خرداد) در نوار شرقی کشور و دامنه شمالی البرز تا یک درجه کمتر از نرمال، در نوار ساحلی دریای عمان و شرق زاگرس میانی ۳ تا ۵ درجه بیش از نرمال و در سایر مناطق از ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال خواهد بود. دمای هفته دوم در نوار غربی و زاگرس جنوبی ۱ تا ۲ درجه بیش از نرمال، در شمال ‌شرق و شرق کشور ۱ تا ۲ درجه کمتر از آن و برای سایر مناطق در محدوده نرمال‌پیش ‌بینی شده است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، در هفته سوم دمای هوا در امتداد زاگرس و بخش‌هایی از مرکز کشور در محدوده نرمال و برای سایر مناطق تا ۳ درجه فراتر از نرمال پیش‌ بینی شده است. دمای هوای هفته چهارم در نیمه شمالی ۱ تا ۳ درجه و در سایر مناطق تا ۱ درجه بیش از نرمال خواهد بود. دمای هوا در هفته‌های پنجم و ششم در جنوب شرق تا ۱ درجه بیش از نرمال و برای سایر مناطق ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز