خبرگزاری کار ایران

ردیف‌های بودجه‌ای سازمان پزشکی قانونی بسیار ضعیف است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۱۳۱

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: متاسفانه ردیف های اعتباری و بودجه ای سازمان بسیار ضعیف است و اگر به درستی مدیریت و هزینه نشود اهداف و برنامه های سازمان به طور کامل اجرایی و محقق نخواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، عباس مسجدی صبح امروز یکشنبه ششم خرداد ماه در مراسم تکریم و معارفه ذیحساب سازمان گفت: سازمان پزشکی قانونی کشور با وجود گستردگی خدمات و وظایف و مسئولیت های تخصصی، از ردیف های اعتباری چندان مناسبی برخوردار نیست اما این سازمان در سال های گذشته و با رایزنی بسیار برای اولین بار موفق به بهره مندی از ردیف هیات امنای ارزی شد که این اتفاق برکات بسیار زیادی برای مجموعه پزشکی قانونی و کشور داشت.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ردیف هیات امنای ارزی موجب شد سازمان پزشکی قانونی تنها در حوزه آزمایشگاهی 10 سال به جلو حرکت کند، از حذف این ردیف در بودجه سال جاری سازمان انتقاد کرد و افزود: متاسفانه در سال جاری ردیف مربوط به هیات امنای ارزی از بودجه سازمان حذف شد که این موضوع و در کنار آن کمبود اعتبارات، سازمان را با مشکلات جدی در تأمین تجهیزات و اقلام مصرفی مواجه خواهد کرد.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور، ادامه داد: نبض محرکه سیستم های اداری، مجموعه مالی است و می تواند در پیشبرد و تحقق اهداف سازمانی بسیار مؤثر عمل کند، به بیان دیگر اگر مجموعه مالی مسیری درست، شفاف و قانونی را طی کند کل آن سیستم عملکردی درست خواهد داشت و به اهدافش دست می یابد.

مسجدی با بیان اینکه در مجموعه پزشکی قانونی برای پیشرفت کارها فضای برادرانه حاکم است، تصریح کرد: خوشبختانه در 5 سال اخیر در سازمان پزشکی قانونی کشور با وجود تنگناها و مشکلات بسیار، به ویژه در حوزه های مالی، هیچ مأموریت و برنامه ای از دستور کار خارج نشد و حتی به تعویق هم نیفتاد که این نشان دهنده مدیریت درست منابع و همراهی و همدلی همگان برای تحقق اهداف سازمانی است.

مسجدی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت به مناسبت شهادت رییس جمهور مردمی و جهادی، شهید رییسی و همراهان ایشان، گفت: بنا به تعبیر مقام معظم رهبری که وجود مبارک ایشان همواره مایه آرامش کشور است، هرچند ما امروز شهید رییسی را از دست داده ایم اما راه ایشان در خدمت به مردم و کار جهادی و دلسوزانه برای کشور همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به جمعیت قابل توجه حاضر در مراسم تشییع پیکرهای این شهدا خاطرنشان کرد: حضور سیل جمعیت در مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهید رییسی و همراهان ایشان فراتر از انتظار بود که این نشاندهنده جایگاه مردمی و وفاداری ملت بزرگ ایران به خدمات ارزنده شهید رییسی در سال های مسئولیت ایشان در این کشور بود.

به گفته وی حتی افرادی که پیش از این به ناحق اهانت هایی به رییس جمهور شهید داشتند، با حضور در مراسم تشییع ایشان طلب استغفار کرده و ارادت خود را به این شهید بزرگوار ابراز کردند که این موضوع نشان می دهد شهید رییسی همه مردم را به یک دید نگاه می کردند و برای سعادت و سربلندی ایران و رفاه همه مردم دلسوزانه و مجاهدانه در تلاش بودند.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور اظهار داشت: بدون شک افرادی که در دوره مسئولیت خود عملکرد خوب و قابل قبولی داشته باشند بعد از وفاتشان نیز از آنان به نیکی یاد خواهد شد و رییس جمهور شهید از جمله این افراد بودند که در کارنامه خود نمره قبولی گرفتند و حضور میلیونی مردم در مراسم وداع با ایشان این موضوع را به خوبی اثبات کرد.

دکتر مسجدی همچنین در پایان سخنان خود با قدردانی از زحمات و تلاش های عیسی فلاح پرویزی ذیحساب سابق سازمان در طول سال های حضور در پزشکی قانونی که به افتخار بازنشستگی رسیده اند، برای داریوش فتحی ذیحساب جدید آرزوی موفقیت و ابراز امیدواری کرد: با ادامه اقدامات مناسب و شایسته گذشته در حوزه مالی، حرکت شتابان رو به جلوی سازمان برای تحقق اهداف همچنان ادامه یابد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز