خبرگزاری کار ایران

صلیب سرخ:

وضعیت رفح، فاجعه‌بار است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۸۶۲

رئیس فدراسیون جهانی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر بامداد یکشنبه در اظهاراتی گفت که وضعیت انسانی در رفح واقع در جنوب غزه فاجعه بار است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر _ به نقل از الجزیره، فرانچسکو روکا رئیس فدراسیون جهانی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر، افزود: وضعیت انسانی در رفح فاجعه بار است و روز به روز بدتر می‌شود و عمیقا نگران بحران ناامید کننده و تشدید شده انسانی در غزه هستیم.

پیش‌تر اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه گفته بود که بیش از ۲۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی و خونی در شرایط غیرانسانی به دلیل اشغال، محاصره و جنگ نابودی غیرنظامیان در غزه در انتظار باز شدن گذرگاه رفح هستند.

وی در حالیکه از جامعه جهانی خواست تا با مداخله خود قربانیان را از عوارض و مرگ نجات دهند، تأکید کرد که حملات رژیم صهیونیستی به مراکز بهداشتی و درمانی آن‌ها را ناکارآمد کرده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران وحشیانه این منطقه است.

پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود. رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز