خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون بهداشت مجلس عنوان کرد:

راه اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج برای اولین بار پس از انقلاب در دولت شهید رئیسی

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۶۵۱

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به خدمات برجسته دولت شهید جمهور در طول 3 سال از خدمت صادقانه خود به مردم اشاره و تصریح کرد: راه اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج برای اولین بار پس از انقلاب و تعرفه گذاری خدمات پرستاری بعد از نزدیک به 14 سال معطلی از جمله دستاوردهای دولت شهید رئیسی است.

به گزارش ایلنا، سید جلیل میرمحمدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به دستاوردهای دولت شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی در حوزه سلامت اظهار داشت: یکی از توفیقات غیر قابل کتمان دولت شهید رئیسی مقابله و کنترل اپیدمی کووید-19 بود.

مذاکره شهید رئیسی با مقامات دیگر کشورها برای واردات واکسن کرونا


وی با اشاره به حضور خود به عنوان نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در نشست های ستاد ملی مقابله با کرونا، خاطرنشان کرد: حضور شهید رئیسی در راس این ستاد سبب یکدلی و یکصدایی در این ستاد شد و همه متفق القول برای همکاری و هم افزایی اعلام آمادگی کردند.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: در اواخر دولت قبل، متاسفانه ضایعه فوت هموطنان شریفمان روزانه به 700 نفر رسیده بود که با مستقر شدن دولت شهید جمهور، شهید رئیسی شخصا با برخی از مقامات کشورهای سازنده واکسن برای واردات مذاکره کردند و در مدت زمان کوتاه واردات قابل توجهی واکسن کرونا به کشور انجام شد.

 میرمحمدی با اشاره به همت و تلاش همه نهادها به ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کادر سلامت در واکسیناسیون عمومی کرونا، یادآور شد: روزانه به ده ها هزار نفر در سراسر کشور واکسن تزریق و همین امر سبب کنترل و مهار ویروس کرونا در کشور شد و با تلاش شهید رئیسی و مجموعه دستگاه های دیگر شرایط عادی به زندگی مردم بازگشت.


راه اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج برای اولین بار پس از انقلاب

بنا بر اعلام وبدا، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، راه اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج را یکی دیگر از دستاوردهای دولت شهید رئیسی در حوزه سلامت عنوان و تصریح کرد: برای اولین بار پس از انقلاب، دولت شهید رئیسی با همکاری قوه مقننه صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج و خاص را با 5 هزار میلیارد تومان در سال 1401، 7 هزار میلیارد تومان در سال 1402 و 9 هزار میلیارد تومان در سال 1403 راه انداز کردند که به همت شخص رئیس جمهور و وزیر محترم بهداشت و مجلس انقلابی، بیماران صعب العلاج می توانند از خدمات این صندوق بهره مند شوند.

بیمه همگانی رایگان برای 5 دهک اول درآمدی


وی اضافه کرد: امروز در جمهوری اسلامی هیچ ایرانی وجود ندارد که بیمه نشده باشد. نزدیک به 6 میلیون نفر از افرادی که در دهک های 1 تا 5 درآمدی حضور دارند به صورت کاملا رایگان بیمه شدند.

میرمحمدی تعرفه گذاری خدمات پرستاری را یکی دیگر از دستاوردهای دولت شهید رئیسی عنوان و تاکید کرد: تعرفه گذاری خدمات پرستاری بعد از نزدیک به 14 سال معطلی در دولت شهید آیت الله رئیسی با اختصاص 8 هزار میلیارد تومان در سال نخست و 4 هزار و 800 میلیارد تومان در سال دوم اجرایی شد.


رایگان کردن خدمات درمانی کودکان زیر 7 سال


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، رایگان کردن خدمات درمانی کودکان زیر 7 سال را یکی از کارهای بزرگ در دولت مردمی شهید رئیسی برشمرد و گفت: افزایش تخت ها و تجهیز مراکز درمانی و بیمارستانی و ساخت و ساز مراکز بهداشتی در مناطق محروم از دیگر دستاوردها هستند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز دولت شهید رئیسی با شجاعت به میدان آمد و ظرفیت دانشجویان در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی و داروسازی را با اولویت مناطق محروم و کم برخودار افزایش داد که امیدواریم آثار این فعالیت ها برای مردم ملموس باشد و در بازه زمانی کوتاهی اثرات آن را ببینند.

 میرمحمدی همچنین به توجه ویژه دولت شهید رئیسی در حوزه شرکت های دانش بنیان اشاره و تصریح کرد: در دولت مردمی، شهید رئیسی، نگاه ویژه ای در حوزه اختصاص اعتبار به شرکت های دانش بنیان داشت و در مجلس انقلابی نیز قانون جهش تولید دانش بنیان به تصویب رسید که ریل گذاری خوبی در این مسیر ترسیم شد. امیدواریم که به زودی شاهد رشد کمی و کیفی این شرکت ها باشیم تا وابستگی کشورما کاهش یابد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز