خبرگزاری کار ایران

طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع از مهمترین اقدامات شهید رئیسی بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۴۵۲

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شهید آیت الله رئیسی در طول دوران خدمت خود در دولت مردمی سیزدهم کارهای شاخص زیادی انجام داد و یکی از مهمترین این اقدامات طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع بود.

به گزارش ایلنا، حسن عبدالله‌زاده ضمن عرض تسلیت شهادت شهید آیت‌الله رئیسی و هیات همراه، اظهار کرد: در دوره ریاست جمهوری شهید آیت الله رئیسی خدمات بسیارخوبی در حوزه بهداشت انجام شد که مهمترین آن طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع بود.

وی اضافه کرد: این برنامه از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ در ۱۰ شهرستان استان و با جمعیت ۶۳۰ هزار نفر آغاز شد و با هماهنگی صورت گرفته با معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این طرح در مناطق حاشیه شهر مشهد و با جمعیت یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر اجرا خواهد شد و این برنامه تا پایان سال ۱۴۰۳ در تمامی مناطق حاشیه نشین پایتخت معنوی ایران اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

بنا بر  گزارش وبدا، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اجرای این برنامه ارتقاء سلامت جامعه را در پی دارد، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع، ضمن انجام به‌موقع اقدامات درمانی و پیشگیرانه، از ازدحام‌های بی‌مورد در سطوح بالاتر هم جلوگیری شد و فرد بیمار اگر نیازمند دریافت خدمات سطوح بالاتر باشد از طریق سیستم نظام ارجاع به سطح بالاتر ارجاع می‌شود.

عبدالله‌زاده افزود: در سال‌های اخیر ۵۰ پایگاه بهداشتی، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت و آزمایشگاه فعال شد و با توجه به تغییرات جمعیتی با اضافه شدن این تعداد مجموعه بهداشتی به استانداردهای این حوزه نزدیک شدیم.

وی با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر جذب ۵۳۰ بهورز را برای به‌کارگیری خانه‌های بهداشت روستایی را داشتیم، گفت: تاکنون دوره آموزشی بهورزی ۱۰۰ نفر از آنها به اتمام رسیده که این افراد مشغول به کارگیری شدند و ۴۳۰ نفر مابقی هم در سال آینده و پس از فارغ‌التحصیلی و پایان دوره آموزشی بهورزی به‌کارگیری خواهند شد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: از رئیس جمهور آینده می‌خواهیم که ادامه راه پر افتخار شهید آیت الله رئیسی را داشته باشد و با تقویت برنامه سلامت خانواده و ارتقاء بودجه و اعتبارات این حوزه بسیار مهم، در راستای ارتقاء سلامت جامعه با تمام توان تلاش کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز