خبرگزاری کار ایران

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری:

روند مبارزه با مافیای زباله باید ادامه داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۴۹۴۰

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری گفت: باید روند مبارزه با مافیای زباله ادامه داشته باشد و مقابله با این آسیب اجتماعی به صورت مستمر در دستور کار باشد.

به گزارش ایلنا، عسگر جلالیان با بیان اینکه عزم جدی در شهرداری تهران در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی شکل گرفته است گفت: قرارگاه آسیب‌های اجتماعی به طور مداوم و با جدیت موارد مربوط به این حوزه را رصد و پایش می‌کند. ما نیز تحسین می‌کنیم و خداقوت می‌گوئیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که به صورت خاص در موضوع آسیب‌های اجتماعی پیگیری می‌شود؛ بحث مقابله با پدیده شوم زباله‌گردی است، بیان داشت: این امر یکی از اولویت‌های جدی شهرداری تهران است و در این خصوص برنامه‌ریزی صورت گرفته است. به نظر بنده با عزم و اراده جدی که در این زمینه به عرصه عمل وارد شده است، موفقیت‌های خوبی حاصل شده است.

عسگر جلالیان در ادامه خاطرنشان کرد: آن‌طور که سازمان مدیریت پسماند گزارش داده است؛ تعداد زباله‌گردان از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر به هزار الی هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافته است. تعداد باقی مانده هم باید با همکاری شهروندان جمع شوند.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری افزود: ما با عنوان وزارت دادگستری که حوزه حقوق بشر و مباحث مرتبط با حقوق شهروندی را دنبال می‌کنیم، موضوع برایمان مهم است. در این راستا در شورای معاونین خود گزارش ارائه کردیم، مکاتباتی که باید انجام دهیم را انجام دادیم و به اطلاع دادستان کل تهران و معاون حقوق عامه دادستان کل کشور نیز رساندیم. این اتفاق، اتفاق بسیار مهمی است.

جلالیان همچنین گفت: بنده به عنوان معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری که موضوع زباله‌گردی را با جدیت داریم دنبال می‌کنیم و آن را نقص صریح کرامت انسانی و حقوق شهروندی می‌دانیم، معتقد هستم که روند مبارزه با مافیای زباله باید ادامه داشته باشد و مقابله با این آسیب اجتماعی به صورت مستمر در دستور کار باشد. ما نیز با ظرفیت‌هایی که داریم در کنار شهردار تهران هستیم که بتوانیم این زخم را از چهره این شهر زیبا پاک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما بر اساس اصل ۱۶۰ قانون اساسی رابط قوه قضائیه با دولت و مجلس و بالعکس هستیم، ادامه داد: با توجه به این امر ما مطالبات و امکاناتی که مدنظر شهردار تهران باشد را در دولت و قوه قضائیه هماهنگ می‌کنیم.

وی در پایان در خصوص کودکان کار نیز بیان داشت: در این خصوص هم در حال کمک هستیم و بر این باور هستیم که کودکان کار اتفاقی بسیار ناپسند است که در کشور رخ داده است. در این راستا باید تمام ظرفیت‌های شهرداری ظرفیت‌های دستگاه‌های دیگر به کار گرفته شود و این پدیده نازیبا هم از چهره شهر جمع شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز