خبرگزاری کار ایران

تخلیه آب ۹۴ باب منزل در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۸۱۹

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: در پی ورود سامانه بارشی وقوع سیل و آبگرفتگی در مناطق غرب و شمال استان خراسان رضوی، نیروهای عملیاتی هلال احمر آب ۹۴ باب منزل مسکونی را تخلیه کردند.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان امداد و نجات هلال احمر، بابک محمودی اظهار داشت: در ۴۸ ساعت گذشته و آغاز لحظه وقوع سیل و آبگرفتگی در مناطق استان خراسان رضوی نیروهای عملیاتی هلال احمر به ۴۸۶ نفر خانوار آسیب دیده در شهرستان های این استان امداد رسانی کردند.

وی افزود: در مجموع تعداد ۹۴ باب منزل تخلیه آب شده‌اند که شامل ۵۰ منزل در روستای بیاس‌آباد خواف، ۹ منزل روستای بوژمهران نیشابور، ۱۰ منزل روستای یکه‌باغ درگز، ۲۰ منزل روستاهای فرده و حسن‌آباد و پنج منزل در شهر بینالود بوده و نیز تخلیه آب زیر پل انقلاب مشهد با حضور هفت تیم جمعیت هلال احمر و آتش‌نشانی در حال انجام است.

محمودی تصریح کرد: هشت نفر از متاثرین، اسکان اضطراری داده شدند و نیروهای عملیاتی هلال احمر ۶ نفر را به مناطق امن منتقل کردند. همچنین ۲۰ دستگاه موتور پمپ و لجن کش به همراه قایق جیمینی (بادی) به کارگیری شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: ۳۷ تیم عملیاتی متشکل از ۱۱۹ امدادگر و نجاتگر با توان لجستیکی (تجهیزاتی) ۲۲ خودروی کمک‌دار، خودروی ارتباطات به جهت ارسال سریع اطلاعت مناطق سیل زده به سازمان امداد و نجات، به کارگیری شده است .

۹ استان کشور متأثر از سیل و آب گرفتگی

محمودی اظهار داشت: از لحظه وقوع سیل و آبگرفتگی در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس و قزوین، نجاتگران‌ هلال احمر طی ۳۲ مورد عملیات امداد و نجات به ۸۸۳ نفر خانوار آسیب دیده امداد رسانی کردند.

وی افزود: آب ۱۴۲ باب منزل مسکونی نیز توسط نجاتگران‌ هلال احمر تخلیه شد. همچنین ۱۷۵ نفر اسکان اضطراری داده شدند و ۲۱ نفر به مناطق امن منتقل شدند. در این بین نجاتگران‌ هلال احمر ۳۳۰ کیلوگرم نایلون، ۷۲ تخته پتو، ۱۹ بسته غذایی و پنج دستگاه چادر امدادی در بین متأثرین توزیع کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: ۵۰ تیم عملیاتی متشکل از ۱۵۷ امدادگر و نجاتگر در این استان ها به متأثرین از سیل و آبگرفتی خدمات امدادی ارائه دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز