خبرگزاری کار ایران

توضیح پورعباس درباره کنکور ۱۴۰۴

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۹۳۲

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور درباره کنکور ۱۴۰۴ گفت: ما نه می گوییم کنکور تشریحی می شود و نه نمی شود، ترکیبی می شود. با دستگاههای جدید از پاسخ کوتاه تا تشریحی خواهیم داشت برای همین کنکور ترکیبی می شود.

به گزارش ایلنا، عبدالرسول پور عباس امروز در نشست خبری گفت: اکنون در سازمان ملی سنجش، ضرورت توسعه مهارت و صلاحیت حرفه‌ای مدنظر است و برای تحقق آن نیاز به اقدامات فراسازمانی داریم.

سرپرست سازمان ملی سنجش با اشاره به اینکه سازمان ملی سنجش به‌عنوان بازوی اجرایی، فکری و کمک‌کننده به سه وزارتخانه علوم، بهداشت و آموزش و پرورش فعالیت خواهد داشت، گفت: ارزشیابی داوطلبان و دریافت گواهی کفایت در حوزه علمی، مسئولیت طراحی و مدیریت تمامی آزمون‌های کشور و تعامل گسترده با وزارتخانه‌ها از جمله اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان ملی سنجش است. همچنین پیگیری فعالیت‌های کیفیت‌بخشی نیز دنبال خواهد شد و ارزیابی درونی وزارتخانه‌های علوم، آموزش و پرورش و بهداشت اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه سازمان ملی سنجش به عنوان یک ناظر بیرونی، گزارش‌های کیفی ارائه شده از سوی آموزش و پرورش به ویژه میزان تحقق سند تحول بنیادین را رصد خواهد کرد، بیان کرد: کارهای بزرگی را انجام خواهیم داد و ان‌شالله تمامی تجربیات وسیع سال‌های گذشته به خدمت گرفته‌ می‌شود؛ للبته تجربیات دیگر دانشگاه‌ها نیز باید در سازمان ملی سنجش نهادینه شود.

پورعباس افزود: تشکیل سازمان ملی سنجش به معنای جدایی از وزارت علوم نیست بلکه با وزارت خانه های بهداشت، علوم و آموزش پرورش و وزارت کار همکاری خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز