خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

جان باختن ۱۷۱ نفر در حوادث ویژه هفته گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۸۱۶

سخنگوی اورژانس کشور گفت: در حوادث ویژه هفته گذشته ۱۷۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

«بابک یکتاپرست» سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره حوادث ویژه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تا ۲۱ اردیبهشت گفت: بر پایه داده‌های ثبت شده در سامانه ثبت حوادث ویژه طی هفته گذشته توسط مراکز هدایت عملیات و بحران دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور (EOC) ۶۶۱ مورد حادثه ویژه در سامانه ثبت حوادث ویژه به ثبت رسیده است که نسبت به هفته قبل خود (۰۸ تا ۱۴ اردیبهشت) از جهت تعداد حادثه ثبت شده شاهد افزایش ۲ درصدی حوادث هستیم.

وی ادامه داد: طی این مدت ۲۱۹ مورد حادثه ویژه ترافیکی ثبت شده است که نسبت به هفته قبل آن کاهش۶ درصدی داشته است. همچنین ۴۴۲ مورد حادثه ویژه غیرترافیکی به ثبت رسیده که نسبت به هفته قبل افزایش ۷ درصدی داشته است. طی این مدت ۲۰۴۳ نفر مصدوم/بیمار توسط تیم‌های درمانی و بهداشتی خدمات لازم حوزه سلامت را دریافت کرده‌اند. ۱۷۱ نفر به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داده‌اند.

یکتاپرست با اشاره به حوادث ویژه ترافیکی طی هفته گذشته گفت: طی هفته گذشته ۲۱۹ مورد حادثه ویژه ترافیکی به ثبت رسید که منجر به مصدومیت ۱۱۷۷ نفر شده است که از این تعداد ۱۰۳۳ نفر به مرکز درمانی اعزام و ۱۴۴ نفر در محل درمان شده‌اند. همچنین ۵۶ نفر جان خود را در این حوادث از دست داده‌اند. بیشترین حادثه ویژه ترافیکی ثبت شده در استان خراسان رضوی با ۲۹ حادثه ۱۸۱ مصدوم و ۶ فوتی، استان فارس با ۲۲ حادثه ۱۱۹ مصدوم و ۶ فوتی و استان تهران با ۱۸ حادثه ۵۳ مصدوم و ۸ فوتی است.

وی ادامه داد: همچنین بیشترین مصدوم سوانح ترافیکی در استان‌های خراسان رضوی با ۱۸۱ نفر، فارس با ۱۱۹ نفر وسیستان و بلوچستان با ۷۹ نفر و بیشترین فوتی ناشی از حوادث ترافیکی ویژه در استان تهران با ۸ نفر، استان‌های فارس و خراسان رضوی با ۶ نفر و استان مرکزی با ۵ نفر است.

یکتاپرست ادامه داد: طی هفته گذشته ۶ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با حمل و نقل عمومی به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۸۷ نفر شده است که معادل ۳ درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است. همچنین طی هفته گذشته ۱۳ مورد حادثه ترافیکی مرتبط باتریلی/کامیون به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۵۸ نفر و فوت ۸ نفر شده است که معادل۶ درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است. طی هفته گذشته ۲۲ مورد حادثه ترافیکی مرتبط با وانت بار به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۱۱۳ نفر و فوت ۴ نفر شده است که معادل۱۰ درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

وی ادامه داد: طی هفته گذشته ۱۷ حادثه ترافیکی مرتبط با موتورسیکلت به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۵۵ نفر و فوت ۷ نفر شده است که معادل ۸ درصد از سوانح ترافیکی ویژه ثبت شده است.

یکتاپرست با اشاره به حوادث ویژه غیرترافیکی طی هفته گذشته گفت: طی هفته گذشته ۴۴۲ مورد حادثه ویژه غیرترافیکی به ثبت رسید که منجر به مصدومیت ۸۶۶ نفر ثبت شده است که از این تعداد ۵۱۵ نفر اعزام و ۳۵۱ نفر در محل درمان و ۱۱۵ فوت شده‌اند.

وی با اشاره به حوادث آتش سوزی یا انفجار ناشی از نشت گاز تصریح کرد: طی هفته گذشته ۴۱ مورد حادثه غیرترافیکی مرتبط با آتش سوزی/انفجار ناشی از نشت گاز به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۶۹ نفر و فوت ۱ نفر شده است که معادل ۹ درصد از سوانح غیرترافیکی ویژه ثبت شده است.

یکتاپرست با اشاره به آمار غرق شدگی گفت: طی هفته گذشته ۲۲ مورد حادثه غیرترافیکی مرتبط باغرق شدگی به ثبت رسیده است که منجر به مصدومیت ۸ نفر و فوت ۱۶ نفر شده است که معادل ۵ درصد از سوانح غیرترافیکی ویژه ثبت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز