خبرگزاری کار ایران

استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۸۲۸

رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از استرداد فردی به اتهام کلاهبرداری به مبلغ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به کشور خبر داد و گفت: با همکاری پلیس یکی از کشورهای همسایه، متهم مذکور دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی به کشور مسترد شد.

به گزارش ایلنا، سردار مجید کریمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: متهم این پرونده به عنوان ترخیص کار کالای بازرگانی در دو مرحله، حدود ۴۰۰ کانتینر کالا را تحویل شاکی داده و قادر به جلب اعتماد وی می‌شود. 

این مقام انتظامی در ادامه افزود: این فرد در مرحله سوم و آخرین محموله وارداتی را که شامل ۹۳ کانتینر به ارزش دو میلیون دلار معادل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است را به مشتری‌های تعیین‌شده نمی‌دهد و بدون اطلاع مالک تمامی کالاها را به اشخاص دیگری به فروش می‌رساند و با تصاحب مبلغ حاصل از فروش به یکی از کشورهای همسایه متواری می‌شود. 

رئیس پلیس بین الملل فراجا با اشاره به خروج غیرقانونی متهم از کشور با هویت جعلی و اقامت در یکی از کشورهای همسایه بیان کرد: براساس اعلام مراجع قضایی مبنی بر متواری شدن نامبرده، موضوع شناسایی، دستگیری و استرداد وی در دستور کار ماموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. 

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: پلیس بین‌الملل فراجا با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل جهانی و هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر کرد و متعاقبا متهم را در کشور محل اختفاء مورد ردیابی و شناسایی قرار داد و وی را دستگیر کرد. 

براساس گزارش خبرگزاری پلیس، کریمی در پایان ضمن هشدار به بازرگانان کشور و تاکید بر لزوم اخذ تضمین در معاملات بازرگانی و همچنین اشاره به تلاش پلیس بین‌الملل فراجا در ردیابی، شناسایی و دستگیری مجرمان و انعکاس تحت تعقیب بودن آنان به مرزهای ورودی کشور، خاطرنشان کرد: متهم توسط ماموران پلیس بین‌الملل فراجا از طریق مرز هوایی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به کشور مسترد شد و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز