خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر بهداشت انجام شد؛

افتتاح پارک علم و فناوری سلامت استان سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۵۷۰

در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه رئیس‌جمهور به استان سمنان، پارک علم و فناوری سلامت این استان به عنوان پانزدهمین پارک علم و فناوری سلامت کشور افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت در حاشیه افتتاح این مرکز تحقیقاتی با اشاره به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری و تکلیف وزارت بهداشت برای تحقق این شعار، هدف اصلی از راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری سلامت را تامین نیازهای جامعه توسط دانشگاه‌ها دانست و گفت: در پارک علم و فناوری سلامت استان سمنان ۱۰ شرکت مستقر می‌شوند که ۳ شرکت، دانش‌بنیان هستند و امکان توسعه استقرار شرکت‌های دانش بنیان و فناور نیز در این پارک وجود دارد. 

وی با تاکید بر لزوم تقویت حضور اساتید در شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت، یادآور شد: خوشبختانه ۲ واحد تحقیق و توسعه دارویی در پارک علم و فناوری سلامت استان سمنان مستقرند و با توجه به پیشرفت‌های جدید دارویی، اهمیت تحقیق و توسعه در حوزه دارو زیاد است. 

وزیر بهداشت افزود: در این پارک، تعدادی از تولیدکننده‌های داروهای کمیاب و آنتی بیوتیک‌ها حضور دارند و امیدواریم در مورد تولید مواد اولیه دارویی در کشور و استان سمنان بتوانیم فعالیت بیشتری داشته باشیم. 

عین‌اللهی همچنین از افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از یک به چهار شرکت فعال در استان سمنان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: خوشبختانه تعداد واحدهای فناور در حوزه سلامت سمنان از ۸ واحد در ابتدای کار دولت مردمی به ۵۴ واحد افزایش یافته است و تعداد اختراعات این دانشگاه نیز از ۲۰ به ۳۰ مورد رسیده است. 

وی به تقویت فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز اشاره و عنوان کرد: شاخص H-Index این دانشگاه در دولت مردمی، ۱۹ درصد رشد داشته و نشان‌دهنده رشد پژوهش در این دانشگاه است. 

براساس گزارش وبدا، وزیر بهداشت با تاکید بر اهمیت رسیدن به خودکفایی در حوزه سلامت باتوجه به تهدیدهای فراوان علیه کشورمان، گفت: حرکت به سمت خودکفایی در دانشگاه‌های علوم پزشکی رونق و شتاب گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز