خبرگزاری کار ایران

۱۱ شهرستان‌ سیستان و بلوچستان در محاصره سیل و آبگرفتگی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۲۲۱

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از آمادگی ۳ فروند بالگرد برای امدادرسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: به محض مهیا شدن شرایط جوی عملیات امدادرسانی هوایی آغاز خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: از روز هشتم اسفند بارندگی‌هایی در جنوب شرق کشور داشتیم که این بارندگی‌ها در سیستان و بلوچستان از شب گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

وی در ادامه بیان کرد: امروز ۱۱ اسفند ماه ۴ منطقه اصلی در شهرستان‌های چابهار دچار آبگرفتگی بوده و در ۱۱ شهرستان خاش، سیب و سوران، فنوج، ایرانشهر، میرجاوه، نیکشهر، دلگان، چابهار، سراوان، زاهدان، نیمروز، سرباز، کنارک و مهرستان نیازمند دریافت خدمات امدادی شدند.

محمودی با بیان اینکه این شهرستان‌ها با مخاطره جدی ناشی از بروز سیلاب مواجه نبوده اند افزود: عمدتا سیلاب ها در شمال چابهار به وقوع پیوسته و منجر به بروز آبگرفتگی‌های گسترده ای شده و تا این لحظه به حدود ۱۱۰۰ خانوار امدادرسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز برخی خانوارهای گرفتار در سیلاب وجود دارند که امکان دسترسی و امدادرسانی به آنها وجود ندارد افزود: از این تعداد به ۲۷۰ خانوار اسکان اضطراری داده شده است.

وی گفت: بین متاثرین از سیل و آبگرفتگی ۱۲۰۰ تخته موکت و ۲ هزار تخته پتو، ۵ تن نایلون، ۲۵۰ شعله چراغ والور توزیع و ۶ هزار بسته غذایی هم آماده تحویل به مردم سیل زده است.

محمودی ادامه داد: ۶۴ تیم در منطقه حضور پیدا کرده اند و به استان‌های همجوار مثل کرمان و خراسان جنوبی آماده باش داده شده تا در صورت نیاز به کمک هلال‌احمر سیستان و بلوچستان بیایند.

در چابهار آبگرفتگی‌های زیادی وجود دارد و به همین دلیل ۲ فروند بالگرد فراخوان شده اما هنوز شرایط پروازی مهیای آغاز عملیات امدادرسانی هوایی نیست.

وی در پایان به هموطنان توصیه کرد از عبور و تردد در سیلاب جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز