خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان محیط‌زیست:

دولت سیزدهم تمرکز صنایع را از فلات مرکزی به سواحل جنوبی تغییر می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۰۶۶

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در جریان بازدید از منطقه حفاظت‌شده آهوی ایرانی جزیره کیش گفت: دولت سیزدهم در نظر گرفته است تا تمرکز صنایع را از فلات مرکزی به سمت سواحل جنوبی تغییر دهد.

به گزارش ایلنا، علی سلاجقه در جریان بازدید از منطقه ۲۰۰ هکتاری حفاظت‌شده آهوی ایرانی در جزیره کیش گفت: این منطقه می‌تواند زیستگاه مناسبی برای یکسری گونه‌های دیگر نیز باشد که این امر می‌تواند با مطالعه و برای توسعه گردشگری در این منطقه انجام گیرد.

وی افزود: منطقه حفاظت‌شده ۲۰۰ هکتاری آهوی ایرانی در جزیره کیش از سال ۶۳ آغاز به کار کرده است و جمعیت اندکی نزدیک به ۴۰ راس به این منطقه انتقال یافت، اما در طول این مدت جمعیت آن به بیش از هزار راس رسیده است. 

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: ساختمان علوفه، قرنطینه و پذیرمان نیز در این منطقه در حال احداث است و این امر می‌تواند در افزایش جمعیت این گونه ارزشمند مفید باشد. 

وی با تاکید بر این که این جاذبه‌های طبیعی حتی می‌تواند ظرفیت‌های لازم برای حضور گردشگران خارجی را در این جزیره فراهم کند، ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه دریامحور، دولت سیزدهم در نظر گرفته است تا تمرکز صنایع را از فلات مرکزی به سمت سواحل جنوبی پیش ببرد. 

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان محیط‌زیست، سلاجقه در پایان خاطرنشان کرد: مرکز بوم‌شناسی کیش نیز برای برگزاری رویدادهای محیط‌زیستی و همچنین سایت موزه محیط‌زیستی در حال راه‌اندازی است که در منطقه‌ای به وسعت یک هزار و ۷۰۰ متر مربع در جنوب این جزیره جانمایی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز