خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تهران در مجلس:

رضایتمندی مردم از عملکرد شهرداری را دیده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۶۷۹

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: جاهایی که ما حضور داشتیم رضایتمندی مردم از عملکرد شهرداری را دیده‌ایم. به نوعی مردم تهران خواستار تکرار این رویدادها هستند.

به گزارش ایلنا از سایت شهر، زهره الهیان، نماینده مردم تهران و رییس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد شهرداری پایتخت در رفع آسیب‌های اجتماعی در دو سال اخیر گفت: در دوران فعلی و مدیریت ششم شهری اتفاقات خوبی در کلانشهر تهران رقم خورده است. یکی از محورهای مهمی که آسیب‌های جدی متاثر از آن داریم، بحث آسیب های اجتماعی است. در همین راستا رویکرد شهرداری تهران در این دوره نسبت به محلات آسیب زا رویکرد مبنایی، اصولی و انسانی است که باعث رقم‌خوردن اتفاقات خوبی در محلات آسیب خیز شده است. 

وی با بیان اینکه خدمات ویژه‌ای به این محلات داده می‌شود، اظهار کرد: ازجمله‌ این اتفاقات ویژه مربوط به بحث معتادان متجاهر و تعداد تختی است که شهرداری برای پذیرش معتادان در دو سال اخیر تدارک دیده است.

الهیان با بیان اینکه بازگشت معتادان به جامعه از دسته خدماتی است که کمک به سالم سازی شهر می کند، گفت: همچنین با توانمندسازی کودکان کار و خانواده هایشان اتفاقات خوبی رقم می‌خورد که اکنون استارت کار توسط شهرداری تهران زده شده و اتفاقات خوبی در حال انجام است. 

الهیان در پاسخ به این سوال که تعامل مجلس یازدهم با شهرداری چقدر در حل مشکلات شهری تاثیرگذار بوده است، بیان داشت: توسعه حمل و نقل عمومی که یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم تهران است از مصادیق این امر است. ترافیک، ازدحام قطارهای مترو و آلودگی هوا در پایتخت از موضوعاتی است که چالش‌های جدی ایجاد کرده است. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رویکرد شهردار تهران مبنایی و اصولی است و سفر اخیر شهردار به چین و اضافه کردن ۲۷۰۰ اتوبوس و ۲۰۰۰ واگن به مترو باعث ترغیب مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی شد. همچنین اضافه شدن ۱۰۰ هزار تاکسی برقی نیز در کاهش آلودگی هوا و ترافیک موثر است. ثمرات این اتفاقات طی ماه‌های آینده مشخص خواهد شد. 

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان در مجلس به جهت آشنایی با مشکلات مردم تهران وظیفه حمایت از این اقدامات را در خود می‌بینند، گفت: مجلس حامی این اتفاقات خوب که منجر به رضایتمندی شهروندان تهرانی می‌شود، است. رویدادهایی که در شنبه‌های امید و افتخار رخ می‌دهد قبلا سابقه نداشته است. همچنین رویکرد فرهنگی شهرداری تهران باعث ارتقا سطح فرهنگ و معنویت کلانشهر تهران شده است. 

الهیان عنوان کرد: در مجموع در حوزه سلامت، سالمندان، کودکان کار، معتادان متجاهر و ... اتفاقات خوبی در حال رقم‌خوردن است. جاهایی که ما حضور داشتیم رضایتمندی مردم از عملکرد شهرداری را دیده‌ایم. به نوعی مردم تهران خواستار تکرار این رویدادها هستند.

رییس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی ایران در پاسخ به این سوال که نقش دیپلماسی شهری را در این دوره چطور ارزیابی می‌کند، بیان کرد: این تعاملات بین المللی کمک خواهد کرد که تجربیات موفق به اشتراک گذاشته بشود. تهران به عنوان‌ پایتخت یک ویترین در عرصه بین‌الملل برای نظام است و توجه به ظرفیت های بین المللی از سوی شهردار باعث خواهد شد که ظرفیت های کلانشهر تهران به سایر کشورها معرفی بشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز